FuFuRuM Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Noen kjappe spørsmål... 1.En Rekord E2 LS 2.2i... Kor mye motor er den godkjent til, og kordan får eg eventuelle papirer på det ved en godkjenning??? 2. Senkefjærer er umulig å få tak i... Noen som vet om andre gammle opel fjærer og/eller dempere som passer på Rekord, og som er mulig å få tak i??? 3. Liker senator fanger, og kunne tenkt meg slik en på rekorden... Stress eller tut og kjør??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Fangerne må tilpasses litt, er litt for breie og litt for dype... Hvor lav skal du ha bilen? så lenge du ikke skal senke mere enn 60mm, så går det fint med standarlengde på demperne. da selger Bilxtra noen gode og stive dempere KYB Ultra SR. Angående fjære, så dend en mail til http://www.lesjoforsab.com/default-uk.asp dem hadde hvertfall 40mm senkefjærer for et par år siden... Du får godkjent Rekord med 180hk, men da må det litt papirer og ombygging til. Alt av bremser, forstilling. og noen skriv fra opel som koster noen hundrelapper. ellers er det vel 15% effektøkning som godkjennes uten å måtte gjøre noe med bremser og godkjenning... Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Joda, men eg tenkte eg ikkje sku gå helt av skaftet... Ingen LET eller sekser for å si det sånn... Tenkte på en c20xe (tenker rett no sant, 150 hks sak som kom i blant annet calibra non turbo?).. Hørte at 2.2i bremser er gode for en 150 gamp... KYB Ultra SR høres ut som en god greie... Passer rett på??? Ingen mods her og der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 demperne passer rett på ja. 2.2i bremser er godkjent for 150 hk i kadett, denna veier jo en del mindre enn rekorden, så bremsene er nok ikke godkjent for 150hk i rekord. men dem holder lenge ja, hvis ikke du skal godkjenne noe. Jeg anbefaler deg å sette i en x20xev (16v) fra vectra a. den har 136 hester, men går som et uvær! i tillegg bruker den nesten ikke bensin. hvis du setter i en turbo-motor vil dem nok reagere på dette på eu. men en vanlig 16v vil dem nok ikke tenke så mye over (på riktig verksted...) Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Følger ikkje med TüV papirer på demperne og vel? X20XEV??? Er ikkje det avløsningen til C20XE det??? Og tenkte eg skulle prøve å få bilen godkjent, er litt gøy det og... Men 136 hester skulle vel gå fint tenker eg... Og du virker som om du har meget mer peiling på rekord en eg har, vant med sekser utgavene av rekord, kordan e det med ombyggingen fra 2.2e til X20XEV, og kordan ligger X20XEV i pris i forhold til C20XE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Og forresten, er X20XEV en echotech motor??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 det er ecotec motor ja. den er litt dyrere enn c20xe'n. rundt 10lapper vel... trenger ikke tüv på dem demperne. for det er orginal størrelse... litt usikker på hva som trengs for ombygginga der. men trur ikke det er særlig mye, siden motoren har ca samme størrelser. mulig du må lage deg noen nye motorfester, og kappe til mellomakselen. skal hvertfall ikke være noe problem å få godkjent. Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Så hvis eg kjører på med de demperne blir de godkjent uten videre?? Og hørt VANVITTIG mye gale med ecotech motorene til opel... Men annbefales? Og kor mye må eg gjøre for å få en rekord E2 med C20XE motor? Og lite spørsmål til, vet eg tøyer tolmodighet no, men kem som har papirer på sånt, opel norge det eller opel registeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Demperne kan du bare kjøre rett på med ja. stemmer at det kan være noen problemer med dem motora, jaging på turtall og litt småfusking. men det er ikke veldig vanlig. Er akkuratt samme ombygging som må til på c20xe og x20xev. sidene motorene ser så og si helt like ut utvendig. Det enkleste er bare å gå igang, og se hva du må gjøre underveis. er ikke allverdens. Opel Norge kan gi deg papirer på hva du må ha for å godkjenne rekord med 136 hk. mulig dem har det på din lokale opel-sjappe også. dem har det hvertfall her hos meg... også må du vise bilen hos et opel-verksted når du er ferdig, så dem kan skrive et papir på at du har satt på og bytta alt som kreves for å kunne godkjenne. Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Då sier eg tusen takk for hjelpen, masse bra her... Selve ombyggingen tror ikkje eg skulle bli så mye problem, men alt papirarbeidet kvir eg meg til... Huff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 http://www.bsbildeler.no har senkefjører til 1800kr+frakt der kjøpte jeg i sommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.