Gå til innhold

Spørsmål ang. IC

Ranger emnet


Go-carter

Anbefalte innlegg

En 550 lang x 65 bred x 140 høy IC med 2.25" innganger er ikke stor. Ihvertfall ikke som på bildet. Det bildet lyver,og det grovt. Men,den holder fint til mye mer effekt enn varebilen har,hvis du da ikke har planer om å øke trykket 2.5 ganger.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
blir nok 900kjøler'n jeg går for, sparer litt rør osv. Men den er ganske liten, noen som vet om det vil gi noen forskjell?
Den senker nok lufttempen med ca 80% den... og det gjør en god del.:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig fått IC på plass, og brukermanualen i hus. Viser seg at det er en Garret TO3, med "ujusterbar" wastegate. Men når jeg tenker på det, det burde være mulig å skru opp trykket, hvis jeg manipulerer vakuum-linja fra turboen, til wastegaten?

 

Min viten om motor slutter når det kommer til pustehjelp ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bløde ut trykk det... Et tynt rør, som du borrer et 1.5-2mm hull i sideveggen.. Så gjenger du det i en ende og setter inn en hoveddyse fra moped.. kapp så slangen mellom plenum og trykk-klokke, og sett inn røret som skjøt med hullet i veggen ut i friluft, og dysa mot trykk-klokka. Begynn med stor dyse.. lader den ikke nok, sett inn en mindre. Repeat as neccessary.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det kan være litt "risky" å bruke manuell boostkontroller, og det skal visstnok kun være trygt å kjøre elektrisk boostcontroller til 2k++...

 

jeg ser på denna:

http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

 

Og mht. at jeg har planer om å skru opp fra 0,75, til 1,0 , lever jeg farlig da, eller bør denna billige duppeditten holde? :) (har investert i turbotrykksmåler ja)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Og jeg fortsetter med mine spørsmål ang IC og amatør-turbotuning

 

Har nå kjørt med detta oppsettet i en måned, og synes bilen går helt greit. Men en liten stemme sier meg at nå som motoren får kaldere luft=mer luft=mager blanding. Burde jeg ikke skru opp en tanke på dieselpumpa, for å jevne det ut litt?(og få litt mer umph :) )

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste dieselmotorer liker å gå med luftoverskudd hvis de skal vises eller ikke bruke bøtter med diesel... altså bruksbiler som skal ha litt økonomi og ikke ryke som en tractorpuller... Seff, skal du ha mer hk får du det, men som sagt til en pris.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår