Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe støtdempere?

Ranger emnet

tommynes

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe støtdempere til min toyota carina 2. Først og fremst bak, mulig jeg kjøper foran også. Jeg har sjekka biltema, torshov, mekonomen og toyota. Av disse er mekonomen billigst menst biltema ikke har. Noen som vet om billigere steder jeg kan kjøpe dempere. Gummibeskyttelsen rundt må følge med gratis men det gjør den vel alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en carina 2 selv, og har forsket en del på corolla vs. carina 2 da med tanke på å sette inn 4A-GE motor i den. Det jeg har funnet ut er i grunnen tvetydig, da noen deler ser ut til å være nokså like, er andre ulike. Stort sett så tror jeg ikke du får godkjent deler laget for corolla satt i en carina2. Men jeg er ikke sikker. Jeg forsøkte i min tid å få fatt på senkedempere og fjører til min, og det var helt umulig. Så forsøkte jeg å sjekke om corolla deler passet, og det fikk jeg stort sett bare negative tilbakemeldinger på, de som ikke var det var ikke mer enn litt håpefulle.

Det jeg også fant ut er at Celica = Carina mye mer når det gjelder deler enn corolla er lik carina... de har samme understell fra begynnelsens tider iallefall om jeg ikke husker helt ravgalt. Er vel også større sjans for å få noe godkjent, da det antagelig fyller spesifikasjonene bedre enn corolla deler.. vekt og størrelse på bil er mer lik mener jeg...

Men det er ikke problem å få fatt på dempere, bilxtra har jeg hatt god erfaring med prismessig - stort sett. Men i senere tid har jeg også brukt mekonomen.no... De er også veldig prisgunstige, og det er en lek å plukke deler der. Du kan også Xsjekke med andre deler så ser du om det faktisk er den samme demperen som står i f.eks. celica som carinaen.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider