audifrelst Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Tikker litt smått i motoren,stor fare for ras? da bilen har stage 1 chip så slurer clutchen litt smått på 3-4-5gir, noen clutch og anbefale der?:hellothere: Siter Audi A3 1.8T 3. Etappe VRÆK Ford Sierra 87.3dørs mk1 Vræk Ford sierra cosworth lekebilen Bmw 520 E34 Vinterbil solgt Nissan 200sx S14a bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Tikking når den er kald ? Varm ? Tomgang ? Når du slipper gassen etter en liten rusing ?(på vei nedover turtallet) Sikkert bare en løfter som begynner å slite/bli slitt. Ganske vanlig på disse motorene. På stage 1 trenger du ikke noe annet enn orginal clutch, med feks. forsterka trykkplate(trenger ikke) og plane svinghjulet Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifrelst Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 altså,den tikker jo når den blir starta,men tar 2-3sekunder så er det ikke mer..men hører det smått nåå når jeg kjører og går høyere med turtallet..men termostaten har gått,så motoren blir ikke ordentlig varm..og får ike noe særlig varme inn i bilen så bytter termostaten og får se om det blir noe mindre tikking når den blir varm:) Siter Audi A3 1.8T 3. Etappe VRÆK Ford Sierra 87.3dørs mk1 Vræk Ford sierra cosworth lekebilen Bmw 520 E34 Vinterbil solgt Nissan 200sx S14a bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 helt vanlig at det tikker litt når den blir starta ;) ikke noe oljetrykk da vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifrelst Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 ja det har jeg skjønnt,men liker ikke denne tikkinga under kjøring. Men er ikke gira på og overhale toppen allerede,:P Siter Audi A3 1.8T 3. Etappe VRÆK Ford Sierra 87.3dørs mk1 Vræk Ford sierra cosworth lekebilen Bmw 520 E34 Vinterbil solgt Nissan 200sx S14a bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdt Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 ja det har jeg skjønnt,men liker ikke denne tikkinga under kjøring. Men er ikke gira på og overhale toppen allerede,:P Har du tikking under kjøring kan det tyde på lavt oljetrykk opp til løfterne,grunnet slitte lagre osv.Eller at de rett og slett er utslitt(mest sannsynlig)og bytte løftere tar vel ca et par timer og de koster vel ca 2 lapper.Gjorde det med min og tikkinga forsvant. Holder fint med org clutch.. Du som handla "konkursbo" vingebilen? Siter COS it`s WORTH it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Hva slags olje kjører du på? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifrelst Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Castrol magnatec 10W40. Nei forrige sjefen min som kjøpte den,jeg har kjøpt en annen 2wd:) Hvor får du kjøpt nye løftere hen? Siter Audi A3 1.8T 3. Etappe VRÆK Ford Sierra 87.3dørs mk1 Vræk Ford sierra cosworth lekebilen Bmw 520 E34 Vinterbil solgt Nissan 200sx S14a bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifrelst Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Clutchen slurer jo nå på 3-4-5 gir så lurer på om den må byttes vertfall:) Siter Audi A3 1.8T 3. Etappe VRÆK Ford Sierra 87.3dørs mk1 Vræk Ford sierra cosworth lekebilen Bmw 520 E34 Vinterbil solgt Nissan 200sx S14a bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Clutchen slurer jo nå på 3-4-5 gir så lurer på om den må byttes vertfall:) Slurer det så er det vel ikke så mye og lure på eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg