Gå til innhold

Tenning slår ikke av/på spilleren

Ranger emnet


Keyakoo

Anbefalte innlegg

Er det en gammel Sony, har den en liten mikroskyvebryter på siden av chassiet som sier Ign. On/Off eller noe sånt...

 

Har undersøkt spilleren fra topp til bunn, høyre og venstre ig i alle kroker, men kan ikke se noe slikt på den.

 

Er da bare å bytte om på gul å rød kabel.. Er jo ferdig stikk på ledningsnettet til spilleren!!

 

Og dette vil altså ikke grille spilleren om det skulle være feil?

 

Skal prøve å bytte om på rød og gul (om det ikke griller da), om det ikke hjelper, skal jeg prøve å holde inne off-knappen (jaaada, jeg gremmes fremdeles over at jeg ikke tenkte på noe så elementært...). Kverkes batteriet igjen må vi nok finne på noe mer drastisk ;)

 

Og forresten, tusen takk for all hjelp! :D

Elsker bilforumet, har lest tråder i timesvis her nå... ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, e ska ikke vær sta..

 

E bare skrev korsen e ha koble opp de spillerene jeg har koblet opp, sa alldri noe om at han MÅTE koble da sånn?

Skrev vel også tilfeldigvis at han kunne måle seg frem? JA!

 

Men vil bare si at når noen kommer å sier at e ikke har peiling på stereo/annlegg da kjenn e da koka.. angry2

EJeg kan mitt om annlegg, men jeg går ikke rundt å skrytt om da, som noen gjør... KREMT!!!

Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT-

Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT-

VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulit-meter, eller noe apparat for å måle strøm?

 

Er litt uenig at rød er styre-strøm og gul er konstant-strøm, men kan være jeg tar feil...

 

Men uansett, det finner du ut av hvis du har et volt-meter, du finner først en plass det er minus.

Så lar du først tenninga være av, så prøver du å finne konstant-strømmen i enten gul eller rød ledning.

Mener på det skal være den røde som er konstant-strøm, men kan ta feil.

 

Så setter du på tenninga i første hakk, trenger ikke slå på motoren, test om den ledningen som ikke var strøm i, er strøm nå.

Prøv å slå av tenningen og kanskje dra ut nøkkel (enkelte biler slår ikke av styre-strømen helt selv om du slår av tenningen), da skal det ikke være strøm.

Hvis dette stemmer, så har du funnet styre-strøm også.

 

Finner du ikke styre-strøm, gjør du det enkelt å koble deg opp på et strøm-kilde inne i bilen som kommer på når du slår på park-lysene f.eks sigerettenner-uttaket.

BAre husk å slå av parklysene når du forlatter bilen ;)

 

-Konstant-strøm er fra batteri (12-14 volt når bilen er i gang.

-Styre-strøm er den strømmen som kommer på når f.eks tenning slås på i første eller andre hakk. ca 3-5 volt.

 

 

hehe... måtte flire litt når jeg så denne:) viste ikka at eldre fiat uno hadde CAN-BUS..hehe... 3-5 volt er vel kanskje litt lite...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt spilleren fra topp til bunn, høyre og venstre ig i alle kroker, men kan ikke se noe slikt på den.

 

 

 

Og dette vil altså ikke grille spilleren om det skulle være feil?

 

Skal prøve å bytte om på rød og gul (om det ikke griller da), om det ikke hjelper, skal jeg prøve å holde inne off-knappen (jaaada, jeg gremmes fremdeles over at jeg ikke tenkte på noe så elementært...). Kverkes batteriet igjen må vi nok finne på noe mer drastisk ;)

 

Og forresten, tusen takk for all hjelp! :D

Elsker bilforumet, har lest tråder i timesvis her nå... ^^

 

Er vel litt enklere å sjekke off knappen FØR du bytter om på ledninger, eller?? Siden det står i manualen, at det er slik du skrur den av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fri for strøm igjen i dag... Prøvde å bruke offknappen, men slukte visst strøm da vettu. Har sjekket ledningene, og mine mistanker var riktige. Begge gikk til konstant strøm. Har nå lagt en ny ledning som stenger av anlegget med tenningen, så vi får se hva som skjer nå... Tok av laderen på fredags ettermiddag, kjørt en del til den i dag bare ikke ville mer.

 

Begynner å lure på om det er batteriet nå jeg. Skal sjekke syrenivå når det er ladet igjen. Og forresten, ja det lader med 14v, så det er ikke dynamoen...

 

Hva tror dere? Holder det å legge opp ny kabel som stenger anlegget med tenninga, eller er det mest sannynlig batteriet? Eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fri for strøm igjen i dag... Prøvde å bruke offknappen, men slukte visst strøm da vettu. Har sjekket ledningene, og mine mistanker var riktige. Begge gikk til konstant strøm. Har nå lagt en ny ledning som stenger av anlegget med tenningen, så vi får se hva som skjer nå... Tok av laderen på fredags ettermiddag, kjørt en del til den i dag bare ikke ville mer.

 

Begynner å lure på om det er batteriet nå jeg. Skal sjekke syrenivå når det er ladet igjen. Og forresten, ja det lader med 14v, så det er ikke dynamoen...

 

Hva tror dere? Holder det å legge opp ny kabel som stenger anlegget med tenninga, eller er det mest sannynlig batteriet? Eller noe helt annet?

At begge ledningene gjekk til batteriet, sa eg for 4 dager siden;) Og du bør sjekke batteriet ditt ja.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår