buskmann Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Har noen kjennskap til Talbot Solara? Jeg kan muligens få kjøpt en 82-modell for en billig penge. Har ingen flere detaljer foreløpig. Bildet hentet fra wikipedia: Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 den første bilen jeg hadde på gården hjemme var en slik sedan:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heavybrg Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Det der er en Talbot Simca ;-) Solara er vel sedanutgaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 talbot og simca er 2 bilfabrikker som er samenslått Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heavybrg Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Stemmer, men trodde de modellene der ble solgt som Talbot Simca? Altså Simca som modellnavnet da.. Mulig jeg surrer litt. http://en.wikipedia.org/wiki/Talbot_Solara Finnes ikke mange amerikansk/engelsk/franske biler iallfall, det skal dem ha... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mefrisvo Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 hvorfor ikke en talbot matra murena? Skjeldne og vanskelige å finne da men :P Tøffe biler det ;) Siter Mercedes-Benz 200E -91 Opel Astra 1.6 -96 16v (solgt) Peugeot 106 1.1 -96 (solgt) Peugeot 306 XSI 2.0 -94 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 (endret) etter det jeg har hørt så er dette en simca 1307. JEG VILLE KJØPT DEN HVIS JEG VAR DEG, DISSE BEGYNNER Å BLI SJELDNE! Det står en FORLATT sånn en ca. 1 time fra der jeg bor. Er ganske interessert i forlatte biler, så denne har jeg såklart sjekka ut. BILDER: Endret Mai 8, 2009 av Jan Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Jan Einar, fy faen den der var rusten... Moden for huggeren igrunn den der.. Synd folk ikke tar vare på slike biler.. Sorry OT. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Det er ikke mye jeg synes er umulig når det kommer til rust, men det der.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 også så merkelige steder det var rust. ØVERST på dørene liksom, og taket...jøss. Legg forresten merke til den mosegrodde hattehylla, det hadde vært noe i en skikkelig rat :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominator Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Bilen på bildet er som sagt en Simca 1307, tror den ble kåret til årets bil i Europa i 1976/77. Jeg husker disse godt fordi faren min skulle kjøpe ny bil i 1979. Til slutt sto det mellom en Simca 1307 og en Toyota Carina, der Toyotaen trakk det lengste strået. Jeg var 12 år og enormt skuffet over at ikke familiebilen ble en Simca. Bl.a. hadde Simca'en elektriske vindusruter, noe jeg bare hadde sett på amerikanske biler. Jeg var vonbråten over dette i årevis og har derfor aldri eid en japansk bil. (Men fransk, svensk, italiensk, amerikansk og tysk har jeg hatt) 1307'en var langt framme på tekniske løsninger, bl.a. elektronisk tenning. Min første bil var en Simca 1100 og jeg hadde stor glede av å forske på hvordan jeg kunne flytte over det moderne tenningssystemet fra en vraket 1307 over på min 1100. (Jeg lyktes) On topic: Solara var datidens direktørbil for de med sans for spesielle og sjeldne biler. Husker en test i Vi Menn en gang, interiøret var en orgie i hvitt skinn. Bl.a. var det problemer med refleks i frontruten pga. det hvite skinnet på dashbordet. Motoren var en 2.2 liter om jeg husker riktig. Siter -06 Dodge Durango 5.7L LPG -88 Chevrolet Caprice Brougham Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norvald Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Sånn bil har jeg lyst på!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 En '82 Solara ser omtrent slik ut: Litt gammelmodig i kjøreopplevelsen, om du forstår hva jeg mener. Men svært komfortabel. Er det en SX Auto bør du kjøpe den uten videre diskusjon... liker du den ikke, tar jeg den. ;) On topic: Solara var datidens direktørbil for de med sans for spesielle og sjeldne biler. Husker en test i Vi Menn en gang, interiøret var en orgie i hvitt skinn. Bl.a. var det problemer med refleks i frontruten pga. det hvite skinnet på dashbordet. Motoren var en 2.2 liter om jeg husker riktig.Tror du tenker på Talbot Tagora der. 2,2 liter i GL/GLS, 2,6 V6 i SX (Triple forgassere... ;))Solara hadde 1,6 liter på det største. Tagora'en har en nydelig "stance" i min øyne og skal ha meg en slik i samlingen en dag. Tips ønskes! Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominator Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Det er helt riktig. Tagora er det selvfølgelig, ikke Solara Siter -06 Dodge Durango 5.7L LPG -88 Chevrolet Caprice Brougham Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 (endret) Talbot er stilige biler! Forresten, den forlatte som er lenger oppe, jeg er ikke så sikker lenger på navn jeg... her ser det ut som den heter alpine... Endret Mai 8, 2009 av Jan Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg