Gå til innhold

forslag til bilstereo

Ranger emnet

tommynes

Anbefalte innlegg

Jeg lager anlegg til bilen og har tenkt å ha fire høytallere + bass. Nå har jeg pioneer cd-spiller, pioneer TS-W3001D4 bass som jeg fikk veldig billig og en Magnat Classic 5000 XL 5-kanals forsterker på vei i posten. Hvilke høyttalere vil dere anbefale meg for best lydbilde og pris. Foran har jeg plass til 10 cm og vil gjerne ha litt høyt lydbilde der, opp mot diskant. Bak i hattehylla har jeg større plass og vil ha vanlige midttoner.

Av høyttalere fra før har jeg to standard + to punch jeg fant hos høggeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5kanaleren blir kanskje i minste laget til den suben, men lyd blir det jo... de andre 4kanalene bruker du jo på resten av høyttalerene...

Åssen bil skal dette inn i??

Vil fraråde deg å ha høyttalere baki, så drop det og kjøp noe BRA å ha foran. Du burde da også se på muligheten til å montere litt større høyttalere foran ;)

Focal, morel,og seas bla lager meget bra frontsett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til frontsettet behøver du rundt 100w pluss minus, spørs åssen frontsett du har.. men kjør heller på 2 kanals pluss mono forsterker.. blir mye bedre resultat..

hvor mye skal du bruke? focal lager veldig bra høytalere, dem skal jeg kjøpe. det du burde gjøre er og sette inn et front sett, enten coaxial eller komponent sett, komponent sett er bedre, men coaxial er litt lettere og plasere..

ikke sett noe baki.

så kan du plasere forsterkere i hattehylla eller i bagasjerommet.. bass blir i bagasjerommet, bare husk og sett den fast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører faktisk varina 2 selv, 1990 modell..

jeg tror ikke lyden blir så værst i bagasjen. Bagasjen er veldig lite isolert in til kupèn, så tror masse lyd inn dit.

jeg unnersøker nå om det går og legge høytalere i døra, kan sikkert si i fra hva jeg må gjøre for og la det funke..

1000kr er ikke så mye, men focal har ned mot den prisen.. jeg hadde tenkt og kjøpe focal 165a1 til og ha forran, men etter og ha hørt på dem og 165KR så var valget lett, 165KR er sinsykt mye bedre. 165a1 kosta 1390kr og 165KR koster ca 3190kr om jeg ikke tar helt feil.. så klart er dem bedre når dem koster mer en dobbelt så mye, men så mye som det trodde jeg aldri. bor du nære sverige og svinesund? så kan du høre dem på tv-boden.. får bra priser der også.. jeg får 25% på det settet jeg skal kjøpe snart.. ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du har samme bil. Høyttalere i døra hadde vært kult, bedre lyd enn i hattehylla vil jeg tro. Har jo ganske kraftig bass så den går jo i bagasjen ja. Men jeg er ganske grønn innen bilstereo, vil lyden bli mye bedre med forsterker. Føler ikke at den blir det på rommet mitt, har den bare for å kunne koble til flere høyttalere. Bor nærme sverige ja, men ikke svinesund, charlottenber har kanskje det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider