Gå til innhold

E34@PSI : BMW 535i : M30 @ husmor-trøkk

Ranger emnet


E34@PSI

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan går en orginal 535. vurder og kjøpe en slik nå.

 

Min mening er at det ikke er å rope hurra for.

 

Er jo tross alt en bil på ca 1600 kilo, og med rundt 200.000 på telleren er jo noen av hestene forlengst dratt på ferie...

 

spørs jo også om det er 12v eller 24v.

 

Skille gikk vel i -91 om jeg ikke husker feil.

 

Genial lekebil på vinteren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at det ikke er å rope hurra for.

 

Er jo tross alt en bil på ca 1600 kilo, og med rundt 200.000 på telleren er jo noen av hestene forlengst dratt på ferie...

 

spørs jo også om det er 12v eller 24v.

 

Skille gikk vel i -91 om jeg ikke husker feil.

 

Genial lekebil på vinteren da.

Du er sikker på at du ikke tenker på en vanlig trist 520?

Bilen veier vell snarere rundt 1700kg

Min har godt over 300.000 på telleren, og den savner ikke så mange hester enda! Snarer så er alt den savner noen nye oljefjærer på syl 2 tror jeg det var!

Den kom kun med 12v! m30b35 En skikkelig hardhaus av en motor.

Du sitter med 210hk og rundt 400nm orginalt.

 

Er bilen i god stand er det et godt kjøp i mine øyner!

Medmindre du er en av de som MÅ ha minst 400HK i familievogna da.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hei.. jeg er en stolt eier av en bmw 535ia 1991 modell.. men lurer på hva som må gjøres for å få litt mere trøkk i den.. vil ikke ha turbo.. har hørt snakk om kam å litt div småtteri.. men hvor mye får jeg ut av å fjerne katalysator.. å hvor mye tåler automat kassen?:P

 

hei har en chip som du kan få kjøpe da brukte denn i 1 mnd ca. før d ble turbo :P .. skal gi ca. 240hk ifølge leverandør ..

 

PM meg hvis du e intr.

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at det ikke er å rope hurra for.

 

Er jo tross alt en bil på ca 1600 kilo, og med rundt 200.000 på telleren er jo noen av hestene forlengst dratt på ferie...

 

spørs jo også om det er 12v eller 24v.

 

Skille gikk vel i -91 om jeg ikke husker feil.

 

Genial lekebil på vinteren da.

 

ja men 200k på telleren er ikke noe for M30 motorene me mindre deinn er voldtatt i fra dag 1 da :) M30 motorene er kjent for å være veldig sterke motorer og tåler en del km og juling .. bare den har olje og vann :D til enhvertid ...

 

535i kom bare som 12V men d er mulig å bygge om den til 24V men enkleste er jo å skaffe en 24V 3,6 eller 3,8 M5 motor som er bygd på M30 aka Big siX :P

:cheers:

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vogn! Sikkert grei trøkk i denna!

 

Hvilke deler til forstillinga bytta du? Jeg har litt slarkete styring, og tenke jeg sku overhale forstillinga i sommer.

 

takk :) trøkk nokk for meg :P

 

byttet alle delene i forstillinga .. ble en helt ny bil :P kontant & som en drøm å kjøre ...

 

værdt hver ei krone om du spør meg :D ... ble ikke så dyrt da jeg kjøpte M5 upgrade kit ifra statene i fjor sommer da kursen var ca 5 :P

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går en orginal 535. vurder og kjøpe en slik nå.

 

orginalt så går 535n ganske bra er seige 211hk 350 Nm og en 525i 24V 192hk vil kanskje virke sprekere men kommer til kort når nåla passerer 100.. :D 535i drar & drar og er meget trim villig til å være sugemotor chip og en kvass kam og modifisering av Xos & innsugsmanifoild så nermer du deg 280hk

 

,,, MEN d finns masse av dårlige M30 motorer som trenger litt stell ,,,..

 

prioriter å se på karrosen istede for motoren,,Rustete E34 er ikke no særlig :( motoren er enkel å skru på & enkelt å skaffe deler til .. og hvis du ska trimme så er ventiltikk ikke noproblem da du kan skifte til kvass kam & nye løftere :P :P

 

å spør du meg så tar jeg heller timene under bilen i olje & frostveske enn timer me vinkelsliper,sveisapparatet & spakel/lakk støvskyan :S

Du vet at du er en Boostjunky når du mapper bil i søvne og ber kjerringa skru opp trykket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår