Gå til innhold

Hva kan D24T brukes til?

Ranger emnet

ss242

Anbefalte innlegg

Bare lufter en liten tanke her.

Vil det være mye arbeid å bygge om denne fra diesel til bensin?

Senke kompresjon og bygge nytt innsug?

Tenkte ikke på noe værsting prosjekt, men en billig måte å få en 6'er turbo på! Har veldig lite peiling på diesel, så hadde vært bra om noen kunne svart på dette.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E da egentlig vits i? en D24T klare du å henta ut en 160-70 dieselhesta av. sette på den en intercooler, grovare eksosrør, åpent filter, og skru opp på dieselpumpa. sålenge du huska på å kjøra den godt varm før du tar ut, og ikkje bruke nåke grønnjeklit med turtall, so går det faktisk rimelig greit uten at toppen sprekke. Blir et vanvittig moment utav detta og.

Kunne godt tenkt meg en sånn motor..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at den går rimelig godt fra før, har kjørt småtrimma slike:D

Men det var jo ikke spørsmålet mitt!

Vil tro at den henger med på litt høyere effekter i bensinutgave?

Var forresten 2,5" effektanlegg på ene jeg kjørte, jævlig grom lyd!! Hørtes ut som en lastebil når den gikk på tomgang:cool:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikkje en bensinmotor utvikla mykje meir varme i detonasjonen? vil jo risikera at toppen sprekk mykje lettare. Og kor vil du gjera tå pluggane? skru de rett neri dysehølena? motoren e heller ikkje bygd for turtallet du vil måtta ha for å henta ut nok bensinhesta. Høres ut so et ganske håpløst prosjekt spør du meg :) e trossalt VAG-maskin! :D

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, plugga glemte jeg. Kan vel kanskje gå ann å gjenge opp hullene til glødeplugga? Tror ikke varme og turtall er noe problem. En diesel motor er, etter hva jeg har hørt, bedre avbalansert enn en bensin. Bare tenkte å prøve på noen som ingen andre har gjort. Man får tak i en slik motor ganske billig i Sverige, da ha man jo turbo og alt (t04). Blir i så fall et "prøve og feile" prosjekt, da jeg har lyst til å prøve meg litt mer innen motorarbeid. Skulle bare visst om dette lar seg gjøre, uten veldig store modifikasjoner?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider