Gå til innhold

MB300E 12V vs 24V.

Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på utkikk etter bruksbil, har veldig lyst på Merce til en forandring. Har aldri hatt Merce!

Og da er det i hovedsak en 300E jeg er på utkikk etter. Stv helst, da jeg liker de best.

Men så er spørsmålet hva er beste motoren av 12V og 24V?

Da tenker jeg ikke bare på effekten, men på holdbarhet også. Og om man for eksempel skulle finne på å stappe i en turbo etterhvert?

Jeg har ingen umiddelbare planer om turbo, men det kan jo fort endres.. Kjenner jeg meg rett..:drunk:

Jeg har som sagt aldri eid en Mercedes, så peilingen på disse bilene er lik null. Men jeg ser for tiden etter en 300E 24V stv med aut. nyere front og helst sort med sort skinn hvis jeg skal være spesifik på hva jeg ser etter..

Ikke meningen å dra topic'en av sporet her altså, det jeg lurer på er hvilken som er beste motoren av 12V og 24V med tanke på at den kanskje skal bygges turbo på etterhvert?

Jeg ville i utgangspunktet velge å tro at 24V vil gi best effekt, men så ser jeg at det er flere her inne som holder på med turbo på 12V.

Så det er derfor jeg spør, er det dumt å se etter en bil med 24V?

Kan den chippes forresten? Hvor mye over 220hk er det mulig å komme på 24V med enkle grep uten turbo? Mange spm her, men jeg spør heller for mye enn for lite når jeg vil ha mest mulig info.. :D

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 300-12 og 300-24 har elektromekanisk innsprut, så chipping kan du bare glemme. Da er det bedre å sikte seg inn på datasprut.

På skjulte delen av forumet til MBE (dvs sider for medlemmer i MB Entusiastklubb... Meld deg inn så får du tilgang.) så er det en tråd som tar for seg trimming av eldre MB. Folk med alt fra 230 til 3,6 AMG motorer som har lagt ut masse bilder, tegnet og forklart det meste. Er fantastisk mye kompetanse på trim av akkurat de motorene du ser på.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 300-12 og 300-24 har elektromekanisk innsprut, så chipping kan du bare glemme. Da er det bedre å sikte seg inn på datasprut.

På skjulte delen av forumet til MBE (dvs sider for medlemmer i MB Entusiastklubb... Meld deg inn så får du tilgang.) så er det en tråd som tar for seg trimming av eldre MB. Folk med alt fra 230 til 3,6 AMG motorer som har lagt ut masse bilder, tegnet og forklart det meste. Er fantastisk mye kompetanse på trim av akkurat de motorene du ser på.

Ah, takker for info :)

Da skal jeg ta og melde meg inn der og titte litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider