Gå til innhold

spørsmål ang 52mm økomåler..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har en økonomimåler i 52mm som ikke funker.. Hva kan være galt inni der? Går det an å dele instrumentet for nærmere kikk? Kjennes ikke ut som om det er motstand i den nippelen bak der..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert sprekk i "pølsa" :confused:

Jeg har åpnet mange 52mm instrumenter, er bare å forsiktig bøye opp kanten rundt ytterringen.

I instrumentet ditt kan du muligens lodde sprekken, da de fleste har messing i den "pølsa" som beveger instrument nåla.

(Du skjønner hva jeg mener når du åpner opp....)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei igjen.. Har nå tatt en nærmere og innvendig titt i dette instrumentet. Saken har vært åpnet før så jeg, da det var spor etter skrujern o.l rundt hele kanten. Uansett, fikk åpna saken å så nærmere.. Fant ingen synlige hull i den "pølsa" så jeg la den i såpevann å prøvde å blåse.. Da først fant jeg ut at nippelen var tett.. Har ikke vært hull i den..

Så ut som produksjonsfeil, for da jeg borra opp nippelen, var alt sponet messing.. Uansett, borra opp hele nippelen, og da var jeg litt uheldig og borra litt skeivt, så ble ett lite hull der, som jeg har tetta med silikon. Ble nesten 100% tett, så må ta en runde til med silikon..

Fant ihvertfall feilen.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider