Gjest Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 I første omgang så var vel egentlig ikke pris et spørsmål her i heletatt. Og sånn ellers så er det vel nesten bare GMV som har kommet med noe matnyttig her!? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Så da er toppene som kom etter 2001 noe og sikte etter da de har mekaniske løftere, ere mye jobb og bygge om til mekaniske på de gamle toppene da? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Det er jo "vanlig" å bygge om til mekaniske løftere hvis du bygger om fra 8v til 16v.. Veit ikke om det er stor forskjell når man hiver på noen ventiler til da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Har nå regna litt på hva en sånn motor vil koste meg. Har tatt med alt av maskinering på topp og blokk også porting. Motordeler Tenning og bensin Alt fra regreim sett til vannpumpe Paknings sett Ja, har med det meste, men fant ikke priser på pushere og kamdrev. Da havnet jeg på 135 tusen + kamdrev og pushere og noe småtteri så havner jeg på 150 tusen. Har henta priser ifra mange dyre grossister, er mange som selger de samme delene billigere og mange av prisene er også i svenske kroner, så med endel slanger, skruer og annet matriell så vil jeg nok ligge ganske nærme 150 tusen, så hvordan det er mulig og regne med 300 tusen veit jeg ikke. Og sku det skjæra seg helt og ikke oppnå den helt store effekten som sugemotor så får jeg bare senke kompen litt og gi den litt pustehjelp så har jeg no som fungerer helt greit. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Litt off topic men siden det er en del av tråden. Hvordan er det med mekaniske løftere i disse toppene? Det er jo ikke mulig å sjekke ventilklaring på disse pga at topplokk og øvre lagerhalvdel til kammene er en del.... Skru på et "jukselokk" som bare er til for å måle klaring? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Ikke sånn for å være pesimist. Men du tar deg vann over hodet her. La drømmer være drømmer og ikke forumtråder! Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Du mener jeg tar meg vann over hodet? Ekke helt sikker på det du spør om ralf. Er i kontakt med et par som har skikkelig peil på disse femmer toppene for og se hva jeg skal bruke, deriblant en svenske som har skikkelig peil og har femmeren og volvo så og si som levebrød. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Du mener jeg tar meg vann over hodet? Ekke helt sikker på det du spør om ralf. Er i kontakt med et par som har skikkelig peil på disse femmer toppene for og se hva jeg skal bruke, deriblant en svenske som har skikkelig peil og har femmeren og volvo så og si som levebrød. For 35000,- så hadde du fått en T5 ombygd for 240, M90kasse og Haltech datasprut....tror nok det hadde blitt billigere 300 hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaturbo Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Du veit Finken de eneste motorene som har Lagg er jo sugemotor.. Der skjer det jo aldri noe når du tråkker på gassen:-):-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Som sagt tidligere i tråden her, sku det skjæra seg helt og den motoren ikke vil fungere helt som sugemotor så er det bare og senke kompresjon litt og turbomate den, da har jeg no som fungerer skikkelig, er samme vei til masse sugehester som det er til enda mer turbohester. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 JaJa Mazda turbo, må ha en motor som jeg kan bruke veit du, ditt monster av en maskinist tar jo liv av en stakker før man kommer ut av Vestfossen. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 JaJa Mazda turbo, må ha en motor som jeg kan bruke veit du, ditt monster av en maskinist tar jo liv av en stakker før man kommer ut av Vestfossen. Og du innbiller deg at en 300 hk sugemotor blir spesielt brukbar i det daglige? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Er enig i at GMV er det eneste som har skrevet noe nyttigt her.. Hvorfor skal man alltid henge seg opp i alt annet? Har man ikke råd selv, så hvorfor ikke bare slutte å være misunnelig og bare holde godt kjeft:D? Men jeg syns du bør gjøre som du vil Finken. Sugis er råest uansett! Lyden, kraften! Alt slår en turbomotor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Er enig i at GMV er det eneste som har skrevet noe nyttigt her.. Hvorfor skal man alltid henge seg opp i alt annet? Har man ikke råd selv, så hvorfor ikke bare slutte å være misunnelig og bare holde godt kjeft:D? Men jeg syns du bør gjøre som du vil Finken. Sugis er råest uansett! Lyden, kraften! Alt slår en turbomotor :) Alternativt kan man holde kjeft dersom man ikke har den fjerneste peil... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Alternativt kan man holde kjeft dersom man ikke har den fjerneste peil... F.eks. Noe jeg skal begynne med ca ... Nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg