Gå til innhold

Bygge femmer sugis i 240

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Jeg veit bare at Vidar Strand har sagt at det er sjelden effektkurven stiger så mye når man kommer over 6500, mulig jeg hørte feil el at han tar feil.

 

Vi får se da, får leite fram et passende objekt og begynne så smått, se hvor det ender hen med effekt.

 

Fått mye bra info om topper nå, så da får vi se.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mente var at kammene på hvitmotor ikke er montert på samme måte som rødmotor. Når du skrur av topplokket så blir kammene løse. Så du kommer ikke til på samme måte som rødmotor for å sjekke klaringen.

Men du får det tydligvis på de nyeste toppene. Så det er jo løst på en måte.

 

Står litt om topper på tpc.

 

Her hvis du er medlem. Og sikkert mange flere tråder der.

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?f=40&t=211550&sid=c42a4869d25a53771fef878d84e055a3

 

Er ikke så mange med suge5er så hadde vært moro og sett resultatet.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, flott! Hvordan er disse løfterne å bruke ved trimming? Hvilke motorer kom med mekaniske løftere? Det virker jo ikke spesielt vedlikeholdsfritt mener jeg.

vil jeg tro.

 

 

De aller fleste bilfabrikanter har vel gått litt bort fra hydrauliske ventilløftere nå, dette fordi de aller fleste motorer i dag har direktevirkende kammer som går rett på ventilene, er lite behov for justering på disse(Bare se hvor lenge en B230 kan gå uten ventiljustering om den blir godt holdt), holder lenger på dagens motorer der det er konstruert så shimsa sviver rundt for å fordele slitasjen best mulig, samt bedre materialebruk i løftere/kam.

Mekaniske "Løftere" er jo bedre til bruk med råe(Bråe) kammer også.

 

 

Jeg syns forresten at trimma sugemotor er råere enn turbo, bare lyden sier sitt(og jeg snakker ikke om trimchip, konfilter og effektanlegg-trimming), dessuten er det sjukt morsomt å kjøre sprek sugemotor(morsomt med sprek turbo også).

 

Er du bare ute etter masse hester i en sugemotor bør du gå for kort slaglengde, er du ute etter mye krefter bør du vurdere lengre slaglengde, om du har en topptrimma 2.1 med 350 hk eller en topptrimma 2.7 liter med 280 hk er det ikke automatisk den med 350 hk som går best, saken er egentlig bare det at du kan bruke ett lavere gir lenger, er det hk går ut på, dreiemoment er dreiemoment uansett turtall, men dreiemoment og turtall er hester, masse dreiemoment og høyt turtall er lik masse hester.

 

Det som begrenser turtallet ved lang slaglengde er stempel-hasigheten, denne bør ikke bli for høy, så er veldig viktig at du velger kammer/porting som ikke er til for høy stempelhastighet.

 

Tenk deg om om du vil ha en råsterk motor, eller en hissig motor.

 

Om du velger deg en kam som fungerer med hydrauliske løftere har du spart deg for en del bry på denne motoren, dette er letter med en dreimomentssterk langslaga motor.

 

Jeg ville ikke gått for den lange veiva til denne trimminga, kan skape mye problemer, ta heller en av de lange orginalveivene, og lette råder/stempel

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår