Gå til innhold

Selges: Vti-swap!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Selger motor, gir og komplett understell fra bilen min, en 2000 modell Honda Civic Vti. Motoren er da en original B16a2. Ca 149.00km på telleren. Har fått regelmessig filter- og oljeskift i mitt eie. Det gjelder også girkassa. Servicehefte er bra utfylt. I tillegg har den nettopp fått nye plugger. Og i fjor fikk den nytt fordelerlokk og rotor samt pluggledninger. Ny clutch ble montert tidligere i år av merket Exedy. Fungerer veldig bra.

Nytt fordelerlokk er montert i år. Ny termostat i fjor. Reg.reim skal være skiftet på 75.000km for noen år siden. Dette har jeg dog ingen dokumentasjon på. Intervall er 8 år/120.000km. Reg.reim-skifte vil sikkert ikke være dumt å gjøre mens motoren er ute. Reg.reim sett + vannpumpe fra Jacob`s Auto Supply koster ca 2000,-

Dette er det jeg vet om motoren. Den har fungert fint i mitt eie, bortsett fra defekt fordelerlokk i fjor. Dette er som nevnt byttet. Lettstartet er den selvsagt, det er jo en Honda. Bilen er i daglig drift! Dette er en sprek motor for de som ikke har fått opplevd en slik. Finfin oppgradering til LSI/VEI/ESI/IS osv.

Liste over det som følger med:

- Motor m/ledningsnett

- Girkasse

- Alt av følere

- Drivakslinger

- Tannstang

- ECU

- Hjuloppheng komplett med bremser og stabstag

- Bremsekraftforsterker

Selges grunnet oppgr. til ITR-deler.

Et bilde av herligheten. Her med pipercross filter. Det følger også med. Kjører nå med originalfilterboksen.

[ATTACH]17764[/ATTACH]

Bilde av hjuloppheng fra montering av Whiteline camberkit:

[ATTACH]17765[/ATTACH]

Pris motor og gir: Høystbydende over 15.000,-

Pris komplett med understell: Høystbydende over 20.000,-

Frakt kommer selvfølgelig i tillegg. Kan hentes i Sandnessjøen, Nordland.

Send gjerne pm for ytterligere info/bud.

Eller ring tlf.: 97 67 17 70

Mvh Pål Vegard Jenssen

post-13529-13804852656964_thumb.jpg

post-13529-13804852657086_thumb.jpg

`00 Civic VTi Type S

`96 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8

`77 Corolla Coupe Ke35

[x]`96 Civic VTI ek4,`91 Accord 2,2i,`87 Carina 1,6 DX,`84 Camry 1,8 DX, `81 Civic SL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med denne!

Får minne om at dette er tilnærmet sjelden vare å finne i Norge. Spesielt med tanke på at bilen er i daglig drift. Ofte vet man lite om swap man får fra utlandet. Her følger også med kopi av serviceheftet om ønskelig! :thumb

`00 Civic VTi Type S

`96 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8

`77 Corolla Coupe Ke35

[x]`96 Civic VTI ek4,`91 Accord 2,2i,`87 Carina 1,6 DX,`84 Camry 1,8 DX, `81 Civic SL

Lenke til kommentar
Del på andre sider