Gå til innhold

A6 2.5 tdi stoppet

Ranger emnet

Steinsmo

Anbefalte innlegg

har en 98 mod 2.5 tdi. bil gått 300000, neste reimskift på 340,-

på tur hjem idag, stoppet bilen helt plutselig på tur inn mot en rundkjøring... alt var normalt, oljetemp, vanntemp osvosv.. hadde ikke kjørt hardt.. lå i 70/80 km/t i 6 giret 5 km lige før dette skjedde.... motoresn stoppet plutselig bare, prøvde å dra rundt starteren, men klarte maks en halv omdreining.. var jævli tungt å dra... kan det være bare vannpumpa som har kilt seg? hvis det hadde vært reg reim havari, hadde den vel vært lett å dra irundt? ingen oljelekkasjer e.l under bilen...

noen med peil på hva det kan være?

på forhånd takk.

Mvh torstein

86 745 TIC

98 A6 2.5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... snodig men kan jo være noe i det.. men virket ikke på meg som det ble strømtomt... satt å spilte musikk i nesten 1 1/2 time før naf kom å plukket opp vraket.. var liksom etter at jeg slakket av den stoppet, kansje det hadde skjedd tidligere, men siden jeg hadde litt skuv på motoren så klarte den å dra irundt, men med engang jeg slakket av, så ble det for tungt å dra rundt...?

virker nesten som motoren står i sju stein. jaja, får ringe madsen imorgen å høre hva de finner ut.

86 745 TIC

98 A6 2.5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er funnet. var den hydrauliske strammern til dynamoreima som hadde kilt seg, deretter løsnet og blitt med ned til reimhjulet på veiva og kilt reimhjulet der, derfor klarte ikke starteren og dra irundt motoren. var bla. en vibrasjonsdemper + noe snacks som hadde gått til helvette.

ble 7000,- i deler og rep, sikkert blitt dyrere viss de ikke hadde tatt service samtidig, de må jo av med fronten osvosv

det er snakk om v6'ern ja. jævlig god motor, begynner å fra 1200 og oppover. men spørs hvor lenge det holder da:P har ikke sjekket tilstanden på kammene enda, men den tid den sorg!

86 745 TIC

98 A6 2.5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider