Gå til innhold

Anlegg i Caravelle '87 mod

Ranger emnet

hareide

Anbefalte innlegg

Sitter da på en slitt caravelle 87 mod som jeg og noen kompiser tenker å fikse på slik at den kan fungere som en ok russebil til våren.

Trenger dermed hjelp til noen med litt peiling på helt greie anlegg til en billig penge, BASS er et stikkord her. Litt problemer med strømmen i bilen, trekker mer enn den skal (nytt batteri på vei), men er det noen ekstra hensyn jeg må ta til et anlegg i en så gammel bil?

Foreløpig er det en helt ny spiller + to greie 5" høytalere i døren.

Budsjettet er på grunn-nivå, helst under 2k. Dette fordi bilen antageligvis ikke holder så mye lengre enn én heftig russetid!

Håper på svar, interessert i det meste så lenge det er ok lyd og billig! Brukte anlegg/pakketilbud er selvsagt også av interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stereopakke. Rimelig. Det består av en cd-spiller, Elta. Et merke som ikke er godt kjent. men det funker veldig bra. Også er det en 500w audiomoods forsterker. 2 kanaler med prokobling. Og til slutt en 10" sub i selvbygd kasse. Den har jeg spilt en del på. Så den er godt spilt inn. Alt dette kan du få for 1500 kr. Jeg er har en masse annet bilstereoutstyr. da jeg driver å tester ut div utstyr, for forskjellige leverandører. har hatt bilstereobygging som jobb i mange år. Jobber ikke med detnå. men det er en lidenskap å bygge anlegg i bil. Så jeg kan gjerne være behjelpelig med montering.

Nå er det slik at mange rygger når de hører merket"Elta". Men det er uvitenhet. For de er på vei opp og fram. LG og Blaupunkt var jo også i sin tid sett på som dårlig. Men i dag er de blant de store. Men jeg har flere andre spillere å velge mellom.

Mvh

Pål Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stereopakke. Rimelig. Det består av en cd-spiller, Elta. Et merke som ikke er godt kjent. men det funker veldig bra. Også er det en 500w audiomoods forsterker. 2 kanaler med prokobling. Og til slutt en 10" sub i selvbygd kasse. Den har jeg spilt en del på. Så den er godt spilt inn. Alt dette kan du få for 1500 kr. Jeg er har en masse annet bilstereoutstyr. da jeg driver å tester ut div utstyr, for forskjellige leverandører. har hatt bilstereobygging som jobb i mange år. Jobber ikke med detnå. men det er en lidenskap å bygge anlegg i bil. Så jeg kan gjerne være behjelpelig med montering.

Nå er det slik at mange rygger når de hører merket"Elta". Men det er uvitenhet. For de er på vei opp og fram. LG og Blaupunkt var jo også i sin tid sett på som dårlig. Men i dag er de blant de store. Men jeg har flere andre spillere å velge mellom.

Mvh

Pål Henning

hei og takk for kjapt svar!

har en helt ny spiller i bilen, fikk den av en kompis. har faktisk ikke sjekket merket, skal se på det neste gang!

så det jeg er ute etter er enten en aktiv basskasse eller bass+forsterker + kanskje 2 ekstra høytalere. men et av problemene mine er jo strømforsyningen i bilen, tror du det er et problem med det anlegget du nevner? hvor i landet holder du til forresten, hvor mye ville det ha kostet i frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider