Gå til innhold

Pris på deler til 87- 323i E30

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe bilen til en på forumet her.

 

Det er noe rust, bl.a. høyre støtdemperfeste og hull i hjulhus bak. Hvor mye arbeid er det å ordne dette? Skal ikke gjøre det selv, men levere bilen til en som kan å sveise, og har erfaring med det. Hvor mange arbeidstimer bør jeg regne med?

 

Hvor ligger traversforing? Mye arbeid å bytte?

 

Til slutt. Hvor får jeg tak i effektanlegg til denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Jeg har hatt en E30 eller to til nå og hvis du ikke sveiser selv så styr unna en tidlig E30 med rustskader.. Er det farlig rust i støtdemper tårnet er det GARANTERT mer rust.. Vil du ha den så ikke gi mer enn ti lapper.. MAX!! Rust skader er det som koster mest å fixse på en bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforingen er vel foringen til hjelperammen til bakstillingen. Dette bør nok også skiftes på et verksted. Jeg fikk gjort det i Tyskland, og der kostet det vel 3000 kroner (arbeid + deler) så vidt jeg husker. Regn med litt mer i Norge.

 

Dere som later til å ha peiling på E30 og rust: er det støtdempertårnene foran eller bak som er mest utsatt? Har min egen jevnlig på service og rustbehandling og det skal ikke være noen problemer, men greit å kunne følge med selv litt (og vite hvor en skal kikke).

 

edit: høres forresten litt rart ut med en '87 323. De ble vel ikke produsert lenger enn til '85(?) før de ble "oppgradert" til 325

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Traversforingen er vel foringen til hjelperammen til bakstillingen. Dette bør nok også skiftes på et verksted. Jeg fikk gjort det i Tyskland, og der kostet det vel 3000 kroner (arbeid + deler) så vidt jeg husker. Regn med litt mer i Norge.

 

Dere som later til å ha peiling på E30 og rust: er det støtdempertårnene foran eller bak som er mest utsatt? Har min egen jevnlig på service og rustbehandling og det skal ikke være noen problemer, men greit å kunne følge med selv litt (og vite hvor en skal kikke).

 

edit: høres forresten litt rart ut med en '87 323. De ble vel ikke produsert lenger enn til '85(?) før de ble "oppgradert" til 325

 

Tror det er mest problemer med rust i bakre støt-dempertårn og der som bakfjøra står(når det gjelder bakstillingen)..men passer du godt på bmwen tror jeg ikke du

har så mye rust ;)

 

Trodde bilen var en 84mod jeg...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=22873

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Traversforingen er vel foringen til hjelperammen til bakstillingen. Dette bør nok også skiftes på et verksted. Jeg fikk gjort det i Tyskland, og der kostet det vel 3000 kroner (arbeid + deler) så vidt jeg husker. Regn med litt mer i Norge.

 

Dere som later til å ha peiling på E30 og rust: er det støtdempertårnene foran eller bak som er mest utsatt? Har min egen jevnlig på service og rustbehandling og det skal ikke være noen problemer, men greit å kunne følge med selv litt (og vite hvor en skal kikke).

 

edit: høres forresten litt rart ut med en '87 323. De ble vel ikke produsert lenger enn til '85(?) før de ble "oppgradert" til 325

 

Min er en 84 mod. jeg har i allefall ikke sakt annet.

 

bytte av traversforingen ble antydet til nesten 3000 hos BMW-verkstedet. Da kan man vell få det enda billigere andre steder tror jeg.

 

-Kjetil

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Traversforingen er vel foringen til hjelperammen til bakstillingen. Dette bør nok også skiftes på et verksted. Jeg fikk gjort det i Tyskland, og der kostet det vel 3000 kroner (arbeid + deler) så vidt jeg husker. Regn med litt mer i Norge.

 

Men er det ikke forskjell på M3 og min 323i da? sikkert dyrere deler på m3'en din.

Ble som sakt antydet 3k hos bmw-forhandler, så det kan lett bli billigere.

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår