Gå til innhold

gamle folk i trafikken- hva skjer om dagen???

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=533809

han her skulle hatt medale, MYE farligere enn ungdommer bak rattet, er jo bare et par dager siden jeg la inn et innlegg her om en annen gamling.

Pass dere sier jeg bare.

4 drøye situasjoner på to dager!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"- Heldigvis gikk det ganske bra. I den møtende bilen var det en voksen og et barn og de hadde ingen synlige skader, men ble sendt til sjekk på legevakten. Den 89 år gamle sjåføren ble sendt til sykehus, men jeg kan ikke si noe mer om skadeomfang på nåværende tidspunkt, sier Haugen."

Jeg vil se at det står at det er mistanke om promillekjøring og at fører er fratatt førerkort på stedet, takk.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem trenger vel lappen når de er 89 år gamle?

For da skal de bare sitte i en gyngestol resten av livet mener du? Akkurat den omtalte 89-åringen burde nok ikke hatt lappen så lenge, men det finnes mange eldre mennesker som er helt i orden både mentalt og funksjonsmessig. Mener du virkelig at livet har en aldersgrense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da skal de bare sitte i en gyngestol resten av livet mener du? Akkurat den omtalte 89-åringen burde nok ikke hatt lappen så lenge, men det finnes mange eldre mennesker som er helt i orden både mentalt og funksjonsmessig. Mener du virkelig at livet har en aldersgrense?

Vel, om de kan kjøre bil er det greit. Jeg mener ikke at de skal legge bort nøklene om de er kapable til å kjøre, men at de kanskje burde ha psykisk og fysisk kontroll på dem oftere, for å finne ut om de klarer å kjøre bil stort lenger. For alt vi vet, kan dette være en person som akkurat har hatt slag, og tror bilkjøring er det samme som før.. Noe det seff ikke er. Sier bare at kontroll av eldre, litt oftere kan hjelpe...

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like farlig å generalisere eldre som det er å generalisere 18 år gamle gutter

Helt enig med deg, men akkurat når det gjelder fenomenet "kjøre i feil kjøreretning" er ikke 18-åringene problemet.

Vi har en ny tunnell i byen her, og det er daglig at en eller annen senil person kjører i feil fil..

Det er ikke ungdommen..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjengjeld så står vel ungdommen for en god del annet rart i trafikken også..

Forøvrig, så støtter jeg eriksmil. Jeg vil gjerne se at personen er fratatt førerkortet og at det foreligger mistanke om promillekjøring.

Helst så skulle vel snuten nevnt noe om at bilen var chippa også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, men akkurat når det gjelder fenomenet "kjøre i feil kjøreretning" er ikke 18-åringene problemet.

Vi har en ny tunnell i byen her, og det er daglig at en eller annen senil person kjører i feil fil..

Det er ikke ungdommen..

Hehe, ja litt forskjellig som skjer i den tunnellen:)

Fatter ikke at det går ann å kjøre feil der:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sto det på nyhetskanalen at en 70-åring omkom etter at "bilen hans kjørte ut for veien"

to stk på samma dagen.. hmm..

Skumle greier det der, når bilen bare finner ut at den skal i retning friheten! Skjer ganske ofte nå på vintern, som da resulterer i litt sånn uryddig kjøring av og til. Er jo til og med lagd en egen "bilrodeo" sport, der de tøyler inn ravgale biler med duft av friheten friskt i minne, og sender de inn på bane med en stakkar bak rattet. Mener det kaltes "drifting"?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider