Gå til innhold

gamle folk i trafikken- hva skjer om dagen???

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Skumle greier det der, når bilen bare finner ut at den skal i retning friheten! Skjer ganske ofte nå på vintern, som da resulterer i litt sånn uryddig kjøring av og til. Er jo til og med lagd en egen "bilrodeo" sport, der de tøyler inn ravgale biler med duft av friheten friskt i minne, og sender de inn på bane med en stakkar bak rattet. Mener det kaltes "drifting"?

mulig det er dem ja;) men har til gode å se en 70 eller 89 åring ty så laaaangt til fornuft.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det finnes ikke 89-åringer som er fullstendig kappable bak rattet!!

Har selv ei oldemor på 87 og hu er ikke i stand til noe som helst omtrent!

Og nå kommer vel dere å slakter meg å forteller at ''finnes da mannfolk godt opp i 80-åra som var sjømenn for 60 år sia, så de er i god form og holder seg bra, da kan de kjøre bil også'', men det er bare BS. INGEN 85+-åringer har egenskaper eller kunnskaper som tilsier at de kan kjøre bil på en trygg og sikker måte. Jeg nevner i fleng: hørsel, reaksjonsevne, evnen til å lese trafikkbildet på en rask og fornuftig måte og handle deretter, trafikkflyt (ikke ligge i 60 i 100-sona osv).. Ikke kan de eldre nyere trafikkregler heller og veldig få forstår seg på rundkjøringer og kryss.

Det er en grunn til at Biltilsynet har satt opp kurs for de over 60. Betal en tusing så får du noen timer teori og en kjøretime med autorisert trafikklærer, bare synd de som trenger det ikke benytter seg av det..:(

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=533809

han her skulle hatt medale, MYE farligere enn ungdommer bak rattet, er jo bare et par dager siden jeg la inn et innlegg her om en annen gamling.

Pass dere sier jeg bare.

Kjørte nesten i ræva på ei gammel dame på torsdag. Kjørte på E18 i høyrefeltet, og så vil ei gammel dame over i det feltet. Hun lå maks 2 billengder foran meg da hun fant ut at hun ville bytte felt. Så hun svingte først litt mot venstre, før hun tok en saftig sving mot høyre. Og der var selvfølgelig jeg i høyrefeltet mellom gjerdet og en bil som var på kollisjonskurs med meg. Rakk akkurat å bråbremse uten å kræsje i henne. Først når hun hadde svingt over sjekket hun speilene og brukte blinklysene :P Tuta på henne, men tror ikke hun fikk med seg noe som helst.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte nesten i ræva på ei gammel dame på torsdag. Kjørte på E18 i høyrefeltet, og så vil ei gammel dame over i det feltet. Hun lå maks 2 billengder foran meg da hun fant ut at hun ville bytte felt. Så hun svingte først litt mot venstre, før hun tok en saftig sving mot høyre. Og der var selvfølgelig jeg i høyrefeltet mellom gjerdet og en bil som var på kollisjonskurs med meg. Rakk akkurat å bråbremse uten å kræsje i henne. Først når hun hadde svingt over sjekket hun speilene og brukte blinklysene :P Tuta på henne, men tror ikke hun fikk med seg noe som helst.

jeg blinker med lysa og tuter i tre kvarter om jeg er misfornøyd med noen sin kjørestil.(ikke for å virke kul på NOEN måte, men er så lei usikre folk som ikke veit hva dem driver med OVERHODE i trafikken. Det fikk en erfare da han lå i 60kmt på våt asfalt i 80-sona, der veit jeg om at folk har testa toppfarta på bilene sine(sjeldent brei vei,km sletter) Da blei det blink med lysa og tut. Bare å gjøre det, så hender det det hjelper, hjelper det ikke, så kanskje dem tenker seg om en gang til hvorfor folk viser tegn til dem.

Skjønner muligens det hvis en fiesta 1.1 drar henger på 5-tonn etter seg. Men når du har 2.0 16v av noe slag, uten noe ballast, så ligg nå i hvertfall ikke under 75 i 80-sona om du er så forbanna redd eller hva grunnen er.

Siden bilen er utstyrt med tut og lys bruker jeg dem i trafikken.

Er jo feil hvis det ikke fungerer, så er greit å holde det ved like samtidig;)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre folk bak rattet i en hektisk by med masse kryss og rundkjøringer er faktisk livsfarlig.

Senest i dag lå jeg bak en eldre kar med Carinaen sin ut på akslerasjons felte der det er 100 km/t. Han holdt en fart på 50 km/t i det han blinket ut.. Jeg lå bak og blinket som en gal for at han skulle gi på. Rart det går bra til tider.

Enkelte eldre MÅ lukes ut av trafikken.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så har vi nr 4:

http://go.api.no/go/e/m_dekk1_2/http://www.bygdeposten.no/modum/article3927781.ece

"noe" treg i oppfattelsen? kanskje han vurderer om han er kapabel til å være i trafikken framover.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det hørtes "voksent" ut ... NOT. :deng

bryr meg at det er barnslig da...da får de voksne lære seg å kjøre normalt. Sier litt hvis et barn er flinkere til å kjøre liksom.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biring: Så hvis det er såpeglatt og like svingete som svingene på rugskogen så ligger du i 80 i 80-sona? Det MÅ du jo gjøre ellers kommer jeg og tuter på deg, og bruker lyshor som faen! Du sier mye dumt innimellom as. Jeg skjønner at det er irriterende når folk ligger under farstgrensa. Prøv å sett deg selv i dems sin possisjon. Man kjører etter forholdene ikke etter hva som står på skilta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er fartsgrensene MAKS fart, ikke påkrevd fart. Man skal kjøre etter forholdene.

45 i 80 sonen på tørr vei midt på sommern er IKKE etter forholdene. Har sett så sinnsykt mange gamlinger som ligger rundt halvparten av fartsgrensa. Verste er at de kjører ofte ganske godt motoriserte biler og...

Nei, stolt av farmor som ga fra seg lappen jeg :)

"E kan no knapt styr gåstoln, ka har e å gjer på veien me bil da?" :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider