Gå til innhold

Mekke bremser ( Bremsevæske )

Ranger emnet

AutoSnuskus

Anbefalte innlegg

Har ikke sett under selv enda bare vet det er diverse rør som må byttes ( ikke slanger ). Så det hadde vært greit og fått tømt ting på en fornuftig måte. Mekker i en forfengelig utilsølt garasje så vil helst slippe kjeft for søl.

En sånn klemme er sikkert lurt på slangen men hindrer jo ikke olje og komme andre veien om dere skjønner..

Finner vel ut av det, som det ble sagt her er det vel ikke mye det er snakk om. Skal jo ha på ny væske likevel så kunne jo bare fått tømt systemet mener jeg.. ?

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke klemme slangen! Ødeleggelse! Løsne nippelen på kalipperen etter du har tredd en slange over. Legg slangen ned i en beholder og gå inn og pump bremsa til det ikke kommer mer ut. Så lukker du den, og går videre til neste og gjør det samme. Enkel måte å tømme på. Men noe søl kommer du ikke utenom når du skal skifte rør, men det er minimalt som renner ut, og dette fikser du lett med fint sagspon etterpå. Dersom det er problem med det minimale sølet som du likevel skal ta opp etterpå med sagspon så bør du kanskje vurdere om det er rette plassen for deg å mekke i... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke klemme slangen! Ødeleggelse!

Kan du vel. men du må jo ikke klemme den flat.. bare bitte litt så den sitter fant (wisegripen).. sånn har jeg lært både på mekk skolen og ute når jeg jobber når vi skal foreksempel bytte kalipper uten å søle eller noe sånn

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men på måten du fremstiller det så kunne lett en som ikke kan det klemme den flat, og hvis det er en gammel slange som står på, så vel, skal ikke mye til å ødelegge den så den ikke går gjennom kontroll... :) Og det er ikke så vanskelig å klemme den flat med en wisegrip...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke klemme slangen! Ødeleggelse! Løsne nippelen på kalipperen etter du har tredd en slange over. Legg slangen ned i en beholder og gå inn og pump bremsa til det ikke kommer mer ut. Så lukker du den, og går videre til neste og gjør det samme. Enkel måte å tømme på. Men noe søl kommer du ikke utenom når du skal skifte rør, men det er minimalt som renner ut, og dette fikser du lett med fint sagspon etterpå. Dersom det er problem med det minimale sølet som du likevel skal ta opp etterpå med sagspon så bør du kanskje vurdere om det er rette plassen for deg å mekke i... :)

Takk. Det var svaret jeg var ute etter :thanks

Da kan jeg jo bare bruke samme flaskedingsen jeg tenkte lufte med:)

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82489

Det jeg lurte på var jo om det er ok og pumpe luft gjennom systemet noe som tydeligvis er ok da. :)

Og ja jeg mekker på rett sted :) Dette er det eneste jeg skal mekke på som innebærer søl derfor vil jeg minimerere det siden det er huseiers garasje og det er ny garasje :boxers

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la bremsevæsken renne, det koster ikke mye. Evt kan du stappe noen gummi-propper inni rørene hvis du har noe. Søl av bremsevæske er heller ikke noe problem å tørke opp på fliser, betong/sement og slikt. Bare ikke søl det på gårdsplassen hvis han har steiner. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider