Gå til innhold

Ny fotoboks i fløyfjelltunellen!Man 9/12

Ranger emnet


Suveren

Anbefalte innlegg

Kommet ny fotoboks omtrent når 3/5 av fløyfjellstunellen retning sentrum/danmarksplass er gått. Så tom ut, men det kommer nok desverre innhold i den snart. Synd, for de har lagt så fin ny asfalt der:)

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsss... bare å gassa på det! :D (med mc såklart)

 

Noen som vet hvordan det blir med den nye bompengeringen de bygger i sandviken? Må motorsyklister betale 15 kr for en passering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de begynte å ta betalt for MC i bomringen rundt trondheim i begynnelsen, men de protesterte. Etter en del klaging fikk de ikke medhold. Så da tok alle MC klubbene i Trondheim å lina opp fremom en av de betjente stasjonene og betalte med en tusenlapp hver.. De gikk fort tomt for vekslepenger og etter det stuntet ble det gratis for MC...

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at samtlige bompengestasjoner i bergen blir ombygget i nærmeste fremtid, er slik de aller mest oppmerksomme har lagt merke til, at trafikanter fra nå av skal fotograferes bakfra, slik at motorsykler ikke slipper unna lengre...

 

Slik jeg har forstått det er det Bergen Bro og Tunnelselskap som driver bompengeringen...

 

Jeg forsto det også slik at de skulle ha en omfattende reklamekampanje, slik at alle husstander blir bra informert om ordningen.... Selv fikk jeg brev og bestillingsskjema for noen dager siden, siden jeg er abonnent fra før.

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

En av grunnene til at samtlige bompengestasjoner i bergen blir ombygget i nærmeste fremtid, er slik de aller mest oppmerksomme har lagt merke til, at trafikanter fra nå av skal fotograferes bakfra, slik at motorsykler ikke slipper unna lengre...

 

Slik jeg har forstått det er det Bergen Bro og Tunnelselskap som driver bompengeringen...

 

Jeg forsto det også slik at de skulle ha en omfattende reklamekampanje, slik at alle husstander blir bra informert om ordningen.... Selv fikk jeg brev og bestillingsskjema for noen dager siden, siden jeg er abonnent fra før.

 

 

MC og el bil blir gratis i både bompengeringen og på askøybroen.

Og riktig ja, det er Bro & Tunnelselskapet som skal drifte den nye bompengeringen både i Bergen og i Tønsberg.

 

Det er statens vegvesen som skal sende ut infobrev til alle husstander.

 

Grunnen til at samtlige bomstasjoner blir ombygget er overgangen til Autopass anlegg, bemanningsfrie bomstasjoner mao. Kjøretøy skal fotograferes både foran og bak slik at bilnummer automatisk blir identifisert (om de matcher).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Er den bompeng stasjonen privat?

 

Det er bergen bomveiselskap som som har fått oppdrag fra SVV og skaffe bomveiintekter til veibyggeprosjekter.

Bro & Tunellselskapet drifter bomringen for Bergen Bomveiselskap.

 

Intektene går som sikkert fleste vet bl. annet til Ny Ringvei Vest og bybane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår