Gå til innhold

Bensin forbruk


super_jibber

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 190E 2.3 1991 og denne bruker i snitt ca 2 liter på milen, så jeg klarer ikke kjøre mer enn 20 mil på en tank.

Er dette vanlig forbruk på disse bilene eller er det noe galt med min? Evt tips til hvordan jeg kan få ned forbruket?

 

Takker for alle svar!

Volvo 850 2.5 10V 1995

X Mercedes-Benz 190E 2.3 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sjekket om det er lekasje, men får vel gjøre det en dag! Er det noen spesielle steder jeg bør sjekke ekstra nøye eller?

Og hvor mye er et normalt for denne bilen å bruke på milen ved blandet kjøring?

 

 

 

0.8-1liter er vel normalt, sjekk lekasjer og co

NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod

Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod

Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har ikke hatt tid til noen grundig sjekk av motoren, men ser ut til at toppakningen er litt dårlig. men har ikke sett noe bensinlekasje. Koster det masse å få sjekket co'en?

 

Ehm, hvordan kan du se at toppakninga er dårlig, når du ikke har hatt tid til en grundig sjekk av motor? Toppakning(mellom blokk og topp ser du ikke uten og ta av toppen) ToppDEKSELpakning derimot(mellom topp og toppdeksel), kan du se litt bedere, om den lekker olje o.l.

 

Til "coldstart injector", så er dette kaldstartsdyse, som sprøyter inn ekstra bensin ved kaldstart for at bilen skal få mer bensin enn luft ved oppstart. Du får da også "hurtigtomgang".

 

Kan være den som henger med hele tia?

 

-Sjekk Avgass CO, HC, NoX osv. tipper den er styggfeil siden du bruker så mye bensin.

-Sjekk Lekkasjer fra rør, tank, slanger osv.

-Sjekk kaldstartdysa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, hvordan kan du se at toppakninga er dårlig, når du ikke har hatt tid til en grundig sjekk av motor? Toppakning(mellom blokk og topp ser du ikke uten og ta av toppen) ToppDEKSELpakning derimot(mellom topp og toppdeksel), kan du se litt bedere, om den lekker olje o.l.

 

Til "coldstart injector", så er dette kaldstartsdyse, som sprøyter inn ekstra bensin ved kaldstart for at bilen skal få mer bensin enn luft ved oppstart. Du får da også "hurtigtomgang".

 

Kan være den som henger med hele tia?

 

-Sjekk Avgass CO, HC, NoX osv. tipper den er styggfeil siden du bruker så mye bensin.

-Sjekk Lekkasjer fra rør, tank, slanger osv.

-Sjekk kaldstartdysa

 

Beklager, jeg mente tydligvis "ToppDEKSELpakning" for det lå litt olje rundt der! Men jeg skal ta meg en sjekk! så får vi se hva som skjer!

Takker for all hjelp hvertfall:)

Volvo 850 2.5 10V 1995

X Mercedes-Benz 190E 2.3 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår