Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Golf IV... 1,6 eller 1,9 TDI

Ranger emnet

Clodrick

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en golf IV.

Har sett litt på 1,6 literen (bensin) og 1,9 TDI.

Dieselen er vel noe dyrere (og sjeldnere??) men har et lavere forbruk.

Noen her som har noen innspill og erfaringer på hva som er et godt valg med tanke på pris, forbruk osv.

Har også hørt at det har vært noe problemer med girkassa på 1,6.

Takker på forhond på svar.

Sondre ;)

EDIT: TDI'en er vel også en sprekere motor også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp tdi, jeg hadde a4 med 1,6 motor og byttet denne med en golf tdi 4-motion, MYE billigere i drift og er mye mer fornøyd sjenerelt med TDI enn bensiner.

Monterte 18 toms felger på A4`a å blei frakjørt av en hundai acent 1,3.

Merker ikke forskjell med TDI`en :)

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer fra 90hk til 130hk orginalt... men alt kan chippes:) hehe... 1,9 er vel kanskje ett bedre alternativ da... jeg kjører 1.6 bensin selv men grunnen til det var at da jeg skulle kjøpe bilen så var den billigste vw bora til salgs 180 000kr... det var 70 000 dyrere enn den med bensin så da ble d bensin... mn nå er prisene på tdi nesten lik bensin og da er valget enkelt... selv om at jeg ikke synes at 1.6 min ikke er av de aller lateste eller da...mn smak og behag...litt for mange med tdi som fortsatt tror at tdi er racerbil i forhold til 1.6 bensin.. selv om den går bedre så er den fortsatt ikke racerbil:)hehe... selv så er jeg som sagt fornøyd med 1.6 bensin. kommer til jobb, klarer fint å kjøre forbi, klarer glatt 210 nedover sverige og kan trekke bilhenger med volvo 240 bakpå og fortsatt klare å holde fartsgrensa:) lykke til med bilkjøpet..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider