j0rgen760 Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 jeg har nå kjøpt en subkasse med to 12"tommers subber i.. det står på pakken at det er 4ohm. Jeg har nå tatt ut elementene å satt det i en større kasse, da brokoblet jeg dem. Hva bli ohm'en nå? Jeg skal ha 4ohm! Må jeg da koble subbene hver for seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 2stk suber, på 4ohm... blir 2ohm paralellkoblet, og 8ohm seriekoblet... Hvis du kobler dette på en brokoblet 2kanalsforsterker, så blir det 1 eller 4 ohm ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgen760 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 2stk suber, på 4ohm... blir 2ohm paralellkoblet, og 8ohm seriekoblet... Hvis du kobler dette på en brokoblet 2kanalsforsterker, så blir det 1 eller 4 ohm ;) jaok.. kjøpte meg en forsterker i dag, det står på pakka at det er 5/4/3/2 kanals forsterker, så det må vell gå det da?.. a/d/s P2000.5, 5/4/3/2 kanals forsterker. 4x60W + 1x120W RMS v/4ohm eller 2x160W + 1x120W RMS v/4ohm En ting til jeg lurer på er: Jeg har to 500w 4ohm høytalere, skal jeg brokoble de eller ikke? de skal vell være 4ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rummelhoff Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 En ting til jeg lurer på er: Jeg har to 500w 4ohm høytalere, skal jeg brokoble de eller ikke? de skal vell være 4ohm. du må nok omformulere spørsmålet ditt, vansklig og tyde hva du mener! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgen760 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 :worshipbm: du må nok omformulere spørsmålet ditt, vansklig og tyde hva du mener! Jeg har det klart med sub w nå.. men jeg har også to 500W 4ohm høytalere, skal jeg koble de hver for seg eller brokoble di for å få 4ohm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rummelhoff Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 :worshipbm: Jeg har det klart med sub w nå.. men jeg har også to 500W 4ohm høytalere, skal jeg koble de hver for seg eller brokoble di for å få 4ohm? kobler du dem sammen spiller de enten høyre eller venstre.. du må koble dem hver for seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Den forsterkeren kan du igrunn bare glemme å koble noe sub på, for den er ALT for liten til det.. ;) Og selvfølgelig skal du koble fulltonehøyttalere i stereo ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgen760 Skrevet November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 åjoda spiller som bare d det.. null peiling har du ;) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 åjoda spiller som bare d det.. null peiling har du ;) ;) LOL... har jo bare jobbet med bilstereo i 18år, så hva vet vel jeg.... A/D/S er ikke noe BRA merke, og med en sikkring på 60A, så sier det seg selv... 60a x 14v = 840watt, og det er da MAKS, så kan du trekke fra varmetapet osv, så da er du fort nede på halvparten, og når du da deler det på 5 kanaler, så skjønner til og med du at dette ikke er noe kraftverk ;) Men det er jo klart det blir lyd, men jeg tipper subene dine tar kvelden ganske snart, men det er vel kanskje noe billig møkk det også, så da er det vel kanskje ikke så farlig..? Det viktigste er jo tross alt at du er fornøyd, og uvitende som du er, så høres det jo ut som du er fornøyd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg