wazzza Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hei En kjenning har havarert sin golf III 1,9D. Tror motoren heter 1Y. Den motoren er visst nok vanskelig å få tak i. Har funnet EN motor på huggerier. Hvor mye mer arbeid er å det å sette ned en 1,9TD kontra en 1,9D? Virker som om den er lettere å få tak i... Regner med at downpipen må bygges om, sikkert noe slangegreier til varmeapparat osv.. Er mest bekymret for motorstyringen, at det er en del el-arbeid der... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hei En kjenning har havarert sin golf III 1,9D. Tror motoren heter 1Y. Den motoren er visst nok vanskelig å få tak i. Har funnet EN motor på huggerier. Hvor mye mer arbeid er å det å sette ned en 1,9TD kontra en 1,9D? Virker som om den er lettere å få tak i... Regner med at downpipen må bygges om, sikkert noe slangegreier til varmeapparat osv.. Er mest bekymret for motorstyringen, at det er en del el-arbeid der... Je har en 1,9D motor i golf 3`rn min.. Og je ska kanskje skifte motor i den i vinter, og vet att TDK og GTD motoren passer rett inn! Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 har du sjekket bildelsbasen.se ? Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Hiv nedi en TDk motor du. Ledningsmessig er det vell ikke noe som er forskjellig. Motorstyringsenhet finnes ikke på de motorene der, alt er mekanisk styr og blir stilt inn med reg reima, så sant dieselpumpen står i riktig posisjon. Downpipe må byttes ja, men det er vell bare å få den med på "nye" motoren det. For å sette dfet i perspektiv så hev jeg en 1,9TDK motor fra en 94 mod passat, nedi en MK1 jetta som var orginal 1,6D, Eneste jeg opplevde var at jeg måtte forlenge ledningene til en temp. føler, og flytte dieselfiltere da innsugslangen til turboen kom i veien. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.