Gå til innhold

E34 520i 12 ventiler

Ranger emnet

Sibben

Anbefalte innlegg

jeg har en 520 12v motor liggende, den tenner ikke på en av sylindrene pga for stramme ventiler, toppen er ny med garantimerke? (klistremerke som avslører om motoren er kjørt for varm)

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva synes folk om bilen? har lest at 520i 12v har dårlig motor? masse trøbbel?

Man må få vite mer om den bilen, før man kan uttale seg om noe slikt.

Men bilene er som rege greie de, er ikke noe mer feil på disse iforhold til andre biler ifra denne tiden.

Men jeg har jo selv egentlig villet kostet på noen tusenlapper til og kanskje skaffet en med M50 motoren istedet.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Pratet med en som sa at hvis jeg skulle ha i 24 ventiler så måtte alt av styring til motor byttes eller så mistet den 30 hk.

Er det mye jobb og bytte ut det? noen som har kjennskaper til det?

Hvor mye skal du ha for den motoren og hvor langt har den gått?

Bullshitt.

En 24V motor, er en HELT annen motor.

Og en ting til er ny på forumet og er litt grønn på slike motortyper og div, så M50 motor sier meg ingenting. hehe :P

M50 er den motoren som kom de nyere modellene av E34 karossen. Feks, en M50B20 (2 liter) har 150hk, M20B20 (Gamle modellen med kun 12V) har 129hk, samt bruker mer bensin osv.

Skal du ha en BMW E34 med M50 24V motor, må du ut med i allt ifra 18 000,- og oppover, det er egentlig verdt pengene!

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) takk for nyttig info.

Skal hente bilen på fredag eller i løpe av helgen. var å kikka på den i dag, den var helt ok til den pris. egentli Helt super i mine øyne :-D. Jeg og En til skal kjøpe den sammen og prøve å få ordnet toppen, evt bytte motor pga vannlekasje ned til olje. toppen er slipa. men det ble ikke bedre. så vi ska muligens få den slip en gang til. GLEDER meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) takk for nyttig info.

Skal hente bilen på fredag eller i løpe av helgen. var å kikka på den i dag, den var helt ok til den pris. egentli Helt super i mine øyne :-D. Jeg og En til skal kjøpe den sammen og prøve å få ordnet toppen, evt bytte motor pga vannlekasje ned til olje. toppen er slipa. men det ble ikke bedre. så vi ska muligens få den slip en gang til. GLEDER meg..

Hvis det ikke blir bra, så har jeg en lik motor (M20B20) motor til salgs. Uten hjerne, men resten komplett, med gear osv. Vil nok tro at du kan bruke den hjernen du har ifra før av så.

Om du evt. vil kjøpe en dag, så bare send PM. Motoren er i Kr.Sund, Møre og Romsdal.

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-:)Hei, jeg har hatt minst 10 BMw,er, alt fra nye biler (bl.a 2002 tii) for mange år siden, til E34 som nå er min favorittbil når det gjelder bilhobby. Ha fire stk nå. er ganske erfaren teknisk på disse og den ene av disse er en 520i 12v, gått 224000km, og går fortsatt som da den var NY!!! -Du læste riktig... men den får godt stell, ny motorolje hver 500 mil, nytt oljefilter tredje-hvert skift, blir aldri daukjørt, men heller ikke turtallsprengt. Tro det eller ei, den er like sprek som 525 ene mine og er altså en dønn stabil bil som jeg bruker daglig. Lykke til med din 12ventiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-:)Hei, jeg har hatt minst 10 BMw,er, alt fra nye biler (bl.a 2002 tii) for mange år siden, til E34 som nå er min favorittbil når det gjelder bilhobby. Ha fire stk nå. er ganske erfaren teknisk på disse og den ene av disse er en 520i 12v, gått 224000km, og går fortsatt som da den var NY!!! -Du læste riktig... men den får godt stell, ny motorolje hver 500 mil, nytt oljefilter tredje-hvert skift, blir aldri daukjørt, men heller ikke turtallsprengt. Tro det eller ei, den er like sprek som 525 ene mine og er altså en dønn stabil bil som jeg bruker daglig. Lykke til med din 12ventiler.

Må være en sliten 525 det da gitt.

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider