Gå til innhold

tips til høytalere til 1000-1200kr?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

har dere noe tips til høytalere som f.eks 6x9 eller 7x10 eller jo større jo bedre høytalere, til rundt 1000-1200kr?

skal ha 4 stk, eller 2 stk til dobbel pris.

noen anbefalinger? gjerne med henvisning til butikk/merke.

har to stk 2x400w forsterkere som skal dra driten.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha dem bak i bilen, i hatthylle e.l? har du sub/skal du ha sub? hva har du foran i bilen? hvilke forsterkere er det snakk om?, åssen bil har du?

Skal du bare ha så store høyttalere som mulig, eller har lyden noe å si også?

spille høyest mulig. Er bare noe dritforsterkere, men er mye jobb på bilen, så har ikke råd tl å skifte ut dem enda..

monoblokk og basserne er bra nok.. ikke bekymr deg for det, er mtx thunder med 2x12" bassere(kosta 15 000kr), men har to stk uscarvor(jalla)2x400w som skal dra to stk 6x9" evt noe andre høytalere hver. Med andre ord, bruker jeg en 2-kanals forsterker til å dra to stk 6x9", disse forsterkerne har jeg to stk av.. men lurer litt på om jeg skal kjøpe 4 stk til rundt 1000-1200kr per par, evt. 2 bra 6x9" til 2000-2400kr.

Skal ha dem i en lav vegg bak baksetene slik at dem peker framover.

Bilen er mb s123 300tdt. egentlig w123T som er det RIKTIGE, men alle kaller jo det bare s123(stasjonsvogn)

forresten, jeg har et nytt front sett jbl, spiller ganske greit. 60w RMS var dem i hvertfall(brukte den ene uscarvoren på disse) og den andre på 6x9" i gamlebilen. Men 6x9" jeg har NÅ er noe jalla drit det også. SÅ det skal byttes.

Men er usikker på om jeg skal prioritere forsterker eller høytalere per dags dato.

Fått noe sykdom i familien også, så har levert fra meg en del penger, så må ikke bli dyrere en 4000kr i første omgang.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider