Gå til innhold

Litt trøbbel med 230k etter reg.reim havari

Ranger emnet

Buoyen

Anbefalte innlegg

Reg. reima røyk for en tid tilbake på min 88' 240 med en 230K (fordeler). Var av med toppen og bytta 2 ventiler. Rørte ikke på mer mer enn nødvendig.

Etterpå har motoren vært litt "daff", spesielt ved lavt pådrag og lavt turtall. Gir jeg bånn gass så føles den normal ut etterhvert.. Virker og som at den har blitt meget kresen på riktig shock. Har sjekka for falskluft, men klarte ikke finne noe galt... Noen tips til hva jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en ting! Når jeg gir gass skal den tenne tidligere, sant? La merke til det i går at tenninga dro seg forbi null og på "negativ", altså at den tente etter stemplet hadde passert toppen. Går det an? Kan det være at jeg har byttet om på no vakumslanger eller noe?

Prøvde meg på en skisse i paint:

tenningow0.th.jpgthpix.gif

Tallene er altså grader (for)tenning. Den blå streken er der det ligger på tomgang. Når jeg gir gass drar den seg i samme retning som den røde pilen (og tilbake til blå når turtallet har stabilisert seg). Jeg tenker at det riktige skulle vært at den hadde gått i samme retning som den gråe pila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at jeg har satt på reima rett, har jo gjort det mange ganger, men det er jo fort gjort å sjekke og igrunn...

Beinet: Tror du at det er mulig? Knuser ikke stemplene først i tilfelle? Ventilene ble jo bare bøyd litt, så vil tro at det er ting som ryker før veiva?

Har faktisk sett dette engang, at stempelstanga/råden var bøyd slik at stempelet manglet 3mm for å komme opp til topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider