sven410 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 som topic sier.... skal restaurere en gammel ford A serie 6 tonner lastebil.... og kommer til å handle plater hos Norsk stål.... regner med at jeg går for ei 1mm plate til vanger og profiler, og 0.8 til karosseri og gulvplater... men hva slags stålkvalitet bør jeg gå for.... skal kunne formes uten å sprekke, altså kunne strekke seg endel under bearbeiding, og være av såpass ren kvalitet at den ikke begynner å ruste under lakken... har noen timer med rustsveising bak meg, riktignok 8-10 år siden, og husker fra dengang at det var stor forskjell på stålet man fikk fra forskjellige steder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 du bruker vel vanlig plate som de fleste her liggende i hauger på lageret, noen legering kan jeg ikke gi... åsså ville jeg brukt 1,2 mm plate til alt... da denne vil etter bearbeiding og sliping og annet stell bli under 1mm tykk... en 0,8 plate vil jo nærme seg 0,5mm og det er ikke noe serlig... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 I den tykkelsen så får du bare en kvalitet Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.