Gå til innhold

startproblemer golf turbo diesel.

Ranger emnet

MINIPEDDY

Anbefalte innlegg

Hei har et problem med en golf turbo diesel som ikke vil starte. problemet starta da bilen ikke ville starte om morningen. Bilen blei kinna mye og til slutt starta bilen. bilen blei kjørt i ca 4 min før den ble parkert. bilen blei prøvd starta men ville ikke starte kinna og kinna, til batteriet var tomt. det vart også prøvd med startkabler uten videre hell.

Da jeg kom på banen har jeg prøvd følgende, lada batteriet seff, lagt en startkabel fra minus siden på batteriet til toppen på motoren, dette uten videre hell, har også prøvd å dytte bilen i gang dette også uten videre hell. En kan høre bilen prøver og starte men bilen "starter tungt" er det noen som har flere gode alternativer, bilen har en kvilespenning på 12v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har et problem med en golf turbo diesel som ikke vil starte. problemet starta da bilen ikke ville starte om morningen. Bilen blei kinna mye og til slutt starta bilen. bilen blei kjørt i ca 4 min før den ble parkert. bilen blei prøvd starta men ville ikke starte kinna og kinna, til batteriet var tomt. det vart også prøvd med startkabler uten videre hell.

Da jeg kom på banen har jeg prøvd følgende, lada batteriet seff, lagt en startkabel fra minus siden på batteriet til toppen på motoren, dette uten videre hell, har også prøvd å dytte bilen i gang dette også uten videre hell. En kan høre bilen prøver og starte men bilen "starter tungt" er det noen som har flere gode alternativer, bilen har en kvilespenning på 12v.

Har du sjekka glødepluggene?

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er ikke sikker på hvor sikringen til gløde pluggene dine sitter men den hender at den ryker. vist du tar en tykk ledning i fra + til plødeplugene å har den på i ca8 sek å piler inn i bilen å kinner så bør den starte. vist ikke så er dem ødelagte å du får nye på biltema til en fin pris.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet jeg at glødepluggene er ødlagte ? måle motstanden i dem ?

du kan ta de ut og bruke en batterilader, eller startkabler fra batter, det gjør vi på jobb.

da setter du pluss på toppen, og minus lenger ned på den, der den liksom står i blokka... hvis den er ok, så blir den rød glødende etter få sekunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriet var flatt igjen nå ( litt merkelig) så jeg tok startkabler på en 240 og koblet til bilen, samtdig som jeg hadde lagt en 2,5mm2 pn ned ned på lasken på glødepluggene... samme resultat... kan vi da konkludere med defekte glødeplugger ?

Den enkleste måten er nok å ta de ut og gjøre som jeg skrev lenger opp her... for da ser du om de gløder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rigga meg til med ordtlig lys i går kveld for å se på glødepluggene, såg over dieselfilteret, men der var det tomt gitt.. dysene var tomme som en ørken da jeg demonterte kobberrøret ut fra dieselpumpe.det er dieselmåleren som er rota til problemet.... skal fylle på bilen og lufte systemet i dag da jeg var tom for batteri i går, noen som har peil på hva en ny dieselmåler koster og hvor mye arbeid det er og skifte den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider