Gå til innhold

Kjøpt meg omega igjen. noen prob

Ranger emnet


cosworth87

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg vert å hentet meg en omega igjen.

type. 1994 2.016v sedan. med automat. og AC(men totalt blottet for ekstrautstyr utover det) heldigvis har jeg elvinduer og fanger med tåkelys på delebilen min:D

 

av problemer kan det nevnes, deffekt kamføler. noe som gir veeeldig tidlig turtallsperre. fikk med ny av forhandleren som solgte bilen.

men er et lite problem med at nå når jeg kjører. med deffekt kamføler og den får belastning rundt 2000-2500rpm vibrerer det i hele bilen.. er dette pga manglende effekt pga kamføleren. ell er det automatkassa?

 

Er også problem med at det blåser overhodet ikke varmt i bilen.. rett å slett kaldt. motoren blir varm. radiatoren blir varm. men ikke varmeapparatet.... noen som har noen peil?

 

lurer også på hvor mye jobb det er å bytte samtlige foringer i bakstillinga?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går i nødprogram når kamføleren er gåen, så det er gått mulig at den "rister" eller ikke går rent pga at den går i nødprogram, den sperrer også på 4500rpm. Enkel sak å skifte på denne model. Men håper du fikk med ledninger også ikke bare føleren for det er ofte at problemet ligger i kontakten. (kutte den gamle kablen i kabel skinna og skjøte på den nye kontakten.

 

Det kan være luft i kjøle systemet slik det ikke sirkulerer skikkelig, det kan også være tett pga masse drit (men det bør du se på fargen på vannet om det er rent eller ikke)

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper grunnen til att det blåser er sirkulasjons pumpa til varme apparatet. Standard att de ryker.

Er jo fort gjort se om den snur eller ikke.

Er det ikke den er sikkert registeret tett.

Bytte foringene er en god del jobb.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter denne sirkulasjonspumpa på 2literen også? Er det i så fall den lille saken som sitter omtrent under ekspansjonstanken?

 

Har sett denne her:

http://www.carparts.no/goxpage00000098dbp01-1013340039.html

men den er til diesel og V6ere.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter på alle nosk solgte.

Import biler mangler den, derav dårlig varme om vinteren så sant de ikke har fått ettermontert da.

Er denn som sitter unner ekspasjonstank ja.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken fjernet jeg for et par årsiden på min omega og har ikke hatt noen problemer med temperaturen etter termostat bytte.

Men så ble varmeregisteret byttet på den et år før jeg kjøpte den.

 

Om motor og radiator blir varme kan det være tett register, men jeg vill begynne med å kjenne på slangen fra termostaten og inn til registeret.

Vil tro at hvis det er luft i systemet ville motoren bli meget varm da det heller ikke ville sirkulere mellom motor og radiator.

 

Om du har tid og sted å stå er det ikke en dårlig ide å skylle gjennom kjølevanns systemet en gang innimellom for å fjerne dritt.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funnet ut hva problemet med varmeapp er nå... ell en mekaniker fra ungarn på jobben(møller) fant ut i går kveld. men pga delevis språkproblemer mellom oss skjønte jeg ikke 100% hva jeg må plukke fra delebilen min. hehe. var ifølge han noe vaqum greier... i en kobling fremme i motorrummet gjorde han noe greier å blendet av rører med en skrue. som midlertidig rep. så nå blåser det varmt...

MEN? hva skal jeg bytte da?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår