SirAnderz Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Hei. Har begynt og tegne av dekorer av biler nå og tegner endel selv. Og har faktisk komt fram til et par fete, kan sikkert legge ut noe bilde senere vis det er interessant.. Men tilbake til spm, kan jeg tegne den selv, legge den innpå dataen, så få for eksempel autoart til og printe det ut eller et annen firma? Noen erfaringer? mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Hør en dekkor designer hvilken filformat du må lagre bildet, for at han skal kunne printe det til deg... tror noen bruke PhotoShop Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Kjenner en type som har lagd klistremerker til frontruta mi. Holder på med noen vinyl merker til forskjermen min nå;) Hvis jeg får noen bilder kan jeg kanskje ordne noe Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirAnderz Skrevet Desember 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Har ikke noe bilder just nuh, men jeg kan skaffe noe så skal jeg sende di til deg, send en pm med email adressa di, men er ikke interessert akuratt nuh, vil bare vite hva det koster, men interessert over nyttår kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Trur FSR designet dekalene til Corolla'n sin, hør med han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirAnderz Skrevet Desember 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Jeg glemte og skrive det at jeg trodde Fredrik(FSR) hadde designa sin.. Skal ta og sende en pm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by boXer Trur FSR designet dekalene til Corolla'n sin, hør med han. Stemmer det. Laget dekoren i Illustrator og lagret som .ai-filer. Dette kan importeres rett inn i programmet til Thomas på AutoArt. Det som er viktig er at dersom logoen lages på PC, så må den lages i vektorformat, ikke pixler. Dersom man ikke vet forskjellen er det like greit å tegne det på et ark, så kan Thomas scanne og trace det for deg. Koster sikkert litt ekstra, for det kan ta litt tid. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirAnderz Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by FSR Stemmer det. Laget dekoren i Illustrator og lagret som .ai-filer. Dette kan importeres rett inn i programmet til Thomas på AutoArt. Det som er viktig er at dersom logoen lages på PC, så må den lages i vektorformat, ikke pixler. Dersom man ikke vet forskjellen er det like greit å tegne det på et ark, så kan Thomas scanne og trace det for deg. Koster sikkert litt ekstra, for det kan ta litt tid. vektorformat, viste deg før - men jeg har glemt det nå, Illustrator skal jeg klare og få tak i, er det "vanskelig" og tegne i osv eller? mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by SirAnderz vektorformat, viste deg før - men jeg har glemt det nå, Illustrator skal jeg klare og få tak i, er det "vanskelig" og tegne i osv eller? mvh Anders Nei, egentlig ikke, men jeg bruker det så skjelden at jeg er skikkelig dårlig på det. Er photshopmann :s Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirAnderz Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Ok... Men du "råtegna"alt i illustrator eller? Hva er vektorbasert da? Hvor mye betalte du for det? mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by SirAnderz Ok... Men du "råtegna"alt i illustrator eller? Hva er vektorbasert da? Hvor mye betalte du for det? mvh Anders Tegnet flammene for hånd, scannet og tracet i illustrator. Logoen er bare tekst med omriss, så det var jo enkelt. Betalte ikke noe ettersom AutoArt er en av våre sponsorer :) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirAnderz Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Jeg burde ta og tenke meg om før jeg skriver jeg, hehe... Har sett så mye på den bilen at jeg har sett autoart mange ganger.. Trace, hva vil det si? Er det vanskelig eller? Driver og tegner nå, men kan lixom ikke bestemme mellom flammer/tribals eller en annen mellomting, hmm.. mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Trace vil si at du f.eks har et bilde / skisse av f.eks flammer, du åpner skissen i Illustrator (eller annet vector-program) og tegner oppå denne for å få et vector bilde... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by SirAnderz Jeg burde ta og tenke meg om før jeg skriver jeg, hehe... Har sett så mye på den bilen at jeg har sett autoart mange ganger.. Trace, hva vil det si? Er det vanskelig eller? Driver og tegner nå, men kan lixom ikke bestemme mellom flammer/tribals eller en annen mellomting, hmm.. mvh Anders Pussig. Det står nemlig ikke AutoArt på bilen ;) Trace er ikke vanskelig, men tar litt tid. Du tegner da oppå bildet du har scannet. Ikke spør mer. Dette er alt jeg kan ;) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 hvorfor skal dette være så problematisk? leverte jpg bilde til firma jeg som var tja 5x5cm og fikk det akuratt slik jeg ville ha det.. på min forrige bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg