Gå til innhold

Tegne dekor selv

Ranger emnet

SirAnderz

Anbefalte innlegg

Hei.

Har begynt og tegne av dekorer av biler nå og tegner endel selv.

Og har faktisk komt fram til et par fete, kan sikkert legge ut noe bilde senere vis det er interessant..

Men tilbake til spm, kan jeg tegne den selv, legge den innpå dataen, så få for eksempel autoart til og printe det ut eller et annen firma? Noen erfaringer?

mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjenner en type som har lagd klistremerker til frontruta mi. Holder på med noen vinyl merker til forskjermen min nå;) Hvis jeg får noen bilder kan jeg kanskje ordne noe

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Trur FSR designet dekalene til Corolla'n sin, hør med han.

Stemmer det. Laget dekoren i Illustrator og lagret som .ai-filer. Dette kan importeres rett inn i programmet til Thomas på AutoArt. Det som er viktig er at dersom logoen lages på PC, så må den lages i vektorformat, ikke pixler. Dersom man ikke vet forskjellen er det like greit å tegne det på et ark, så kan Thomas scanne og trace det for deg. Koster sikkert litt ekstra, for det kan ta litt tid.

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Stemmer det. Laget dekoren i Illustrator og lagret som .ai-filer. Dette kan importeres rett inn i programmet til Thomas på AutoArt. Det som er viktig er at dersom logoen lages på PC, så må den lages i vektorformat, ikke pixler. Dersom man ikke vet forskjellen er det like greit å tegne det på et ark, så kan Thomas scanne og trace det for deg. Koster sikkert litt ekstra, for det kan ta litt tid.

vektorformat, viste deg før - men jeg har glemt det nå, Illustrator skal jeg klare og få tak i, er det "vanskelig" og tegne i osv eller?

mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SirAnderz

vektorformat, viste deg før - men jeg har glemt det nå, Illustrator skal jeg klare og få tak i, er det "vanskelig" og tegne i osv eller?

mvh Anders

Nei, egentlig ikke, men jeg bruker det så skjelden at jeg er skikkelig dårlig på det. Er photshopmann :s

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...

Men du "råtegna"alt i illustrator eller?

Hva er vektorbasert da?

Hvor mye betalte du for det?

mvh Anders

Tegnet flammene for hånd, scannet og tracet i illustrator. Logoen er bare tekst med omriss, så det var jo enkelt.

Betalte ikke noe ettersom AutoArt er en av våre sponsorer :)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde ta og tenke meg om før jeg skriver jeg, hehe...

Har sett så mye på den bilen at jeg har sett autoart mange ganger.. Trace, hva vil det si? Er det vanskelig eller? Driver og tegner nå, men kan lixom ikke bestemme mellom flammer/tribals eller en annen mellomting, hmm..

mvh Anders

Pussig. Det står nemlig ikke AutoArt på bilen ;)

Trace er ikke vanskelig, men tar litt tid. Du tegner da oppå bildet du har scannet. Ikke spør mer. Dette er alt jeg kan ;)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider