Gå til innhold

Audi VS BMW-tråden

Ranger emnet

Rabies

Anbefalte innlegg

• Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om parkering av andres biler er den eneste relevante måleskalaen, vil din også parkere min gamle 3.0si? Nei, tenkte meg det.:D

vi har 3.0csi, snakk om drag til å væra 200hk og snart 40 år gammel bil!:o

parkerer jo en del biler i dag og den! Den gangen må det ha vært helt rått.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden jeg kjørte en 535 med 214(?)hk.. Herregud så sløvt! At en 523 med 170hk og noen kilo mindre er noe spesielt sprekere, har jeg vanskelig for å tro.

Når jeg sier "parkere" mener jeg "kjøre fra". Kanskje det er litt enklere å forstå meg nå?

Så kjipt at du har et slik syn på en skikkelig bil. Du har vel også kappkjørt på Autobahn? Din golf mot en 523 eller for den slags skyld en 535?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart en svær BMW trenger mer hk for å gå bra, men så kan du jo dra den helt ut og hente ut max effekt med turbo fra både BMW-motoren og veps-motoren til golfbilen din... så snakkas vi.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 3.0csi, snakk om drag til å væra 200hk og snart 40 år gammel bil!:o

parkerer jo en del biler i dag og den! Den gangen må det ha vært helt rått.

Ja, det er absolutt godt drag i den. Eneste jeg savner er litt mer gir, dessuten så synes jeg det er vanskelig å holde høye hastigheter over lengre tid på åpne motorveisterkninger. Siden vinkelen på frontruta er såpass brå, føles det ut som om man treffer en mur noe særlig over 130 mens det er vind.

Er ikke så lenge siden jeg kjørte en 535 med 214(?)hk.. Herregud så sløvt! At en 523 med 170hk og noen kilo mindre er noe spesielt sprekere, har jeg vanskelig for å tro.

Når jeg sier "parkere" mener jeg "kjøre fra". Kanskje det er litt enklere å forstå meg nå?

Du er velkommen til å sitte på med min når sommeren kommer.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så intelligente! Er nesten så jeg ikke føler trang for å svare mr gloff engang :)

E39 er en litt voksen bil, den skal ikke la seg pille på nesa av små rakkere i enda mindre gloffer. Den skal cruise, helst på deilige veier uten fartsgrenser. Vi kan heller ha et komfortrace. Den som er mest uthvilt etter en dag med snittfart på 150-160 vinner. Jeg vet hvem jeg setter pengene mine på.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så intelligente! Er nesten så jeg ikke føler trang for å svare mr gloff engang :)

E39 er en litt voksen bil, den skal ikke la seg pille på nesa av små rakkere i enda mindre gloffer. Den skal cruise, helst på deilige veier uten fartsgrenser. Vi kan heller ha et komfortrace. Den som er mest uthvilt etter en dag med snittfart på 150-160 vinner. Jeg vet hvem jeg setter pengene mine på.

Er det golfen min igjen, eller er vi ferdig med den?

Tilbake til topic, med Audi som eksempel, vil du virkelig utfordre Audi når det kommer til komfort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det golfen min igjen, eller er vi ferdig med den?

Tilbake til topic, med Audi som eksempel, vil du virkelig utfordre Audi når det kommer til komfort?

Om du skal ha det ultimate av komfort er Citroen stedet å lete. Poenget med Bmw er ikke å være så komfortabelt som overhodet mulig. Noensinne sett reklamer for Bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, om komfort ikke er tema? Hva er det som gjør at BMW er bedre enn Audi?

Joda, Audi har hatt sine problemer, men stort sett kun på VAG-modellene (Altfor mange modeller innen VAG, deler samme plattform og benytter derfor de samme delene)

F.eks min A3 og en Golf 4, er det kun det kosmetiske som er forskjell. "Quattro" i en A3, S3 eller TT er Volkswagen sitt 4-motion system, ikke Quattro.

Sånn sett hadde det nok vært bedre å satt opp "Volkswagen vs. BMW" spør du meg (Ps. der har faen ikke BMW sjangs;)).

Du er så dust du.. :) Mener du en 1.8T-swappa 2er? En 523i parkerer en sliten 1.8 monopoint.. Like bra (dårlig) argument.

Eirik

Eiriksmil; Klapp igjen! Vi diskuterer stål, ikke plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider