Gå til innhold

Audi VS BMW-tråden

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

:thumb AUDI: en V6 motor: Koster ca 30 000 å bytte registerreim. må demontere neste hele motoren.

Hvis du ikke bytter registerreim, koster det fort 80 000

 

:volvsmile

 

kan umulig koste 30 laken å bytte regreim.

går ikke ann....

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virker som om folk som er veldig pro-Audi eller pro-BMW er mer intressert i status enn i selve bilen, men det er nå bare hattkailln i Opelen sin mening da :)

 

Jeg er veldig "pro-BMW", og tviler på at jeg får noe særlig status med bilene mine. (Bortsett fra thumbsup fra småunger. :P )

Jeg kjører BMW pga kjøregleden. :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har hørt av en Audi mekaniker!

vet ikke hvilken motor det er. men en V6.

 

er nok 2,5tdi v6 det er snakk om. møkkamotor..

 

Vel å merke, frem til 2004..

Møkkamotor var vell å ta litt hardt i? Har vell litt med kjørestil og vedlikehold.

 

30,000 for bytte av registerreim..

PISSPREIK!

5000kr i deler (med dagens svindlerpriser) og +/- 10 arbeidstimer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel å merke, frem til 2004..

Møkkamotor var vell å ta litt hardt i? Har vell litt med kjørestil og vedlikehold.

 

30,000 for bytte av registerreim..

PISSPREIK!

5000kr i deler (med dagens svindlerpriser) og +/- 10 arbeidstimer..

Møkka motor ja. Hvordan kan ellers en dame på 50 + som har fulgt serviceheftet slavisk siden dag 1 oppleve 4 stk utslitte kamaksler etter litt over 100k

A6 med denne motoren er jo en av de bilene IF nekter å gi garanti på

Naboen fikk pris på 32000 på sin hos Møller. Gjorde det selv hjemme på gårdsplassen i stedet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dreier seg ikke bare om et jævla firehjulstrekksystem, etter min mening har bmw produsert de peneste modellene, men invendig slår nok audien bmwen, spessielt de rs4 stola ser myyye bedre ut enn m3stolene f.eks. :) Så min konklusjon er: Bmw om sommeren og audi om vintern ;)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri eid noe Gloff 3! Har hatt mye rart, inkludert Audi men Gloff 3 blir litt for feminint for min del. :)

 

Virker som at den eneste gleden dere gloffeiere har er å senke bilene mest mulig. Ikke rart de fleste ruster bort da de er heltidsengasjert som skrapebiler for Mesta :D

 

Senking som er livet veit du, ikke sitte på et forum og sutre over hvor miserabelt livet er fordi du valgte feil bilmerke :ratatatat

 

Og baum er obligatorisk, selvfølgelig :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del som blir litt ivrigere på nett enn virkeligheten her ser det ut som (håper i hvertfal det).

 

Selv er eg nok på BMWsiden og det er vel få ting eg liker bedre enn å trekke en Audimann litt hvis eg får sjansen, men alt innenfor rimelighetens grenser.

 

ER vel ikke til å legge skjul på at Audi har en del bilmodeller som er litt artige.

 

OG de har en fordel på nyere modeller at det er litt lettere å f.eks trimme til en fornuftig pris pga turbo osv. Dieselene til VAG er jo kjekke de og.

 

Men det er liksom dette med RWD og FWD som er litt kjedelig da. RWD er i mine øyne ett fremdriftsystem som passer MEG bedre. Liker og bedre designen til BMW (ihvertfall frem til de seneste modellene) enn Audi. Som igjen er en smakssak da. Likte ikke helt at BMW gikk vekk i fra det å ha senter på konsollen vridd mot føreren. Men seter og interiør, det har BMW alltid vært god på i forhold til Audi da. Jevnet seg en del ut de siste årene da.

 

M-modellene til BMW er jo litt utenom resten siden de kjører relativt respektive motoreffekter på sugemotorer.

 

Uansett hvordan vi snur og vender på det, så er det vel biler som er litt over snittet dyre og som har ett godt over snittet omdiskutert rykte og ikke er spesiellt mer driftsikre en en kjedelig japse i samme prisleie. Noe mitt andre favorittmerke og er; Mercedes.

Men for å sitere en kamerat av meg sitt ironiske utsagn "eg lika at da e dyrt eg", så får hver mann kjøre den bil de synes passer best for seg.

 

Quattro/iX eller nonQuattro får nå være opp til hver enkelt, for i mine øyne er det ikke mer en 4% av oss som faktisk trenger 4wd til noe som helst. Det er de som bor på steder det snør mye, som trekker hengere på rare plasser eller de som tar den litt ekstra ut når de trimmer.... (noe de færreste av oss gjør) En tankegang som egentlig eleminerer SUVer som kjøretøyklasse; unødvendige drittbiler, men det får være en annen diskusjon...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår