Gå til innhold

Audi VS BMW-tråden

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

  • Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta en 316 og sammenlign effekten med en annen 1.6 liter fra samme tid.

Da vil du se at den er langt ifra en "sliten gammel 1.6 liter".

316 hadde 90 hk fra 1976 til 1980.

Etter det hadde den 100hk fram til 94 da den fikk 102.

Etter det har den hatt 105hk og 115hk.

 

Med original eksos, er det ikke mye støy å snakke om heller.

 

 

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/nyheter/article2769855.ece

Som du ser, er det ikke japanerene som er på topp.

 

 

Ellers har jeg ikke no særlig å si i denne tråden.

Jeg foretrekker BMW, og Audi vekker ingen følelser hos meg. Men det gjør meg absolutt ingenting at folk liker audi. Og om de mener at det er bedre enn BMW, får de gjøre det.

 

mister ikke de fleste biler effekt i motorn når de blir gamle og slitne da? den 316en jeg kjører har sikkert minst 90hk nå.. de fleste har sikkert skjønt hva jeg prøvde å si

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister ikke de fleste biler effekt i motorn når de blir gamle og slitne da? den 316en jeg kjører har sikkert minst 90hk nå.. de fleste har sikkert skjønt hva jeg prøvde å si

 

Hvor mye som har forsvunnet, kommer an på hvilket liv motoren har hatt.

 

Min 1989 325i hadde gått over 260 000, og klokket 0-100 innenfor tiden som var oppgitt fra fabrikk.

Det tyder jo på at det ikke er så mange hester som har flyktet.

 

Denne motoren hadde fulgt serviceheftet opp til 200 000, og oljeskift hver 7000km etter det. (Og litt bytting av tennplugger etc). Såvidt jeg vet hadde den ikke blitt overhalt tidligere.

 

Men ikke missforstå meg, jeg synes 316 er en unødvendig tullemodell. Det burde vært forbudt med lov å produsere biler med så liten motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye som har forsvunnet, kommer an på hvilket liv motoren har hatt.

 

Min 1989 325i hadde gått over 260 000, og klokket 0-100 innenfor tiden som var oppgitt fra fabrikk.

Det tyder jo på at det ikke er så mange hester som har flyktet.

 

Denne motoren hadde fulgt serviceheftet opp til 200 000, og oljeskift hver 7000km etter det. (Og litt bytting av tennplugger etc). Såvidt jeg vet hadde den ikke blitt overhalt tidligere.

 

Men ikke missforstå meg, jeg synes 316 er en unødvendig tullemodell. Det burde vært forbudt med lov å produsere biler med så liten motor.

 

Helt enig med deg. de som har lagd den bilen burde bli straffet syns jeg:) må jo helt ned fra 4.gir til 3.gir i ikke så bratt bakke! da er det bånngass og:ratatatat og masse rare blikk:)

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

sier sitt.

 

dette blir for dumt, er andre faktorere som dekk/sperre foran og bak som spiller inn rolle her...

 

Mye større fart hadde den når den tok igang også, du ser han hopper over første kulen.

 

Vi kom lengre enn Audi A6 allroad helt lik den på filmen, med en gamal rusten 123 med piggfritt(10-15cm bratt og svingete oppover uten å få henta noe fart) Der sto audien, mens vi kom opp med en 123 bakhjulstrekk, så kommer helt an på forskjellige faktorer som spiller inn.

 

F.eks prøv patrolen der mot audien i terrengløype, så snakkas vi. Eller q5 eller q7... den filmen blir mer til latter for min del. God underholdning for all del.:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som er skeptisk til for eksempel at føreren av Patrolen kjører'n nesten helt ut i grøfta og bremser istedenfor å roe ned på gassinga, mens føreren av A6en styrer bilen innover mot de beste sporene?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller at det var en av bilene som plutselig bråbremsa?! skulle dem testa det skikkelig, kunne dem hvertfall gjort omtrent det samme med alle bilene da. Blir som å teste en bil med sommerdekk mot en snøscooter. Patrolen eller landcruiseren kommer nok lengst i en real test ja.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føreren av Patrolen så iallfall ut til å bråbremse, i tillegg til at han sendte bilen nesten av veien først.. Og det så jo ut som om føreren av V70en ga bånn pinne da han merket at det begynte å slippe, bare for å være sikker på å miste grepet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4wd er for kjerringer :titties: :titties: :titties:

 

-Mer drivverkstap :titties:

-Høyere forbruk :titties:

-Mer grep (æsj) :titties:

-Flere bevegelige deler :titties:

-Dyrere i innkjøp :titties:

-Shit az, jeg kjører phet bil med 4wd og skikkelig ruler vinteren. Vent litt, hvorfor funker ikke quattroen når jeg bremser? Iiiik! :titties:

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår