joakiim Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Har en Golf 1,8 Syncro 1990 modell. stemmer det at denne modellen plages med det at når bilen står i revers, så vil kun forhjulene drive rundt (evt spinne uten at bakhjulene spinner), fordi bilen "trur" bakhjulene er i luften? noen som kan utdype dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 dette hørtes rart ut. Hvis bilen "tror" bakhjulene er i luften, ville all kraft gått til bakhjulene isåfall, hvis det da ikke er sperre på senterdiff. Om 4hjulstrekken ikke virker i revers, er det nok andre grunner til det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakiim Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Det jeg hørte var at det sto en ventil (eller noe) bake, som slo ut hvis bakhjulene var i luften, slik at kraften ikke skal gå bak (virker jo logisk, for en bil med hjul i lufta, har jo ingen fram-/bak-drift hvis hjula er i lufta). Men at denne er noe feil med, slik at den slår ut selv om hjulene står plantet på bakken (ved at bilen blir lettere fordi all vekt er forran, å vi rygger). har en gang spunnet på bakhjulene i revers, og det var da jeg hadde tilhenger med sponplater på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Syncro har vell en kobling/"clutch" i bakdifferensial som slurer, om jeg ikke tar helt feil.. Denne skal vell slure ved bremsing pga ABS. Og såvidt jeg har forstått skal denne kobles ut når man rygger, men denne kan overstyres med vakum.. ehm.. Nei, jeg har over hodet ikke peiling på syncro.. Noen andre får svare :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakiim Skrevet November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Har ikke ABS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 det er ikke 4wd i revers på di bilene pga viskosekoblinga bake på diffen....vesken stivner ikke i revers....er jo en veske i diffen bak som stivner når hastigheta mellom framhjulene og bakhjulene blir forskjellige....min hadde nyoverhalt drivlinje,du verden så morro å sladde me men kjipt når man kjører seg fast å må rygge ut,så har man f... ikke firtrekk lengre Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rusto Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet... Også til sannheten... Syncro'en din har et enveislager som sitter i mellom viskose koblinga og bakdiffen, det sitter der så bakhjulene kan trille fritt når viskose koblinga ikke er i inngrep(pga bensin okønonmi/holdbarhet). Når du setter bilen i revers blir enveis lageret låst ved hjelp av vakuum, slik at du får 4wd i revers. Det kan du lett sjekke nå når det glatt ute. Om det ikke slår inn kan følgende være feil, du har ikke vakuum bakdiffen, ingen strøm til bakdiffen, eller at hele driten bare har satt seg... Gidder ikke utdype mer, spør viss du vil vite mer om feilsøking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet... Du får svare fortere da vet du, hvis alle andre bare kommer med piss! Folk prøver å hjelpe så godt de kan, ikke alle er spesialister på tyske kompaktbiler fra 80-90 tallet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rusto Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Er vel ingen vits i å diskutere mer med deg... :P "Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon." - William G. Mcadao Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Er ikke ute etter å diskutere med noen jeg, syns bare det er unødvendig å kjefte på folk som prøver å hjelpe andre. Dette forumet hadde vært så mye bedre uten all den drittslenginga. Jeg har aldri prøvd å diskutere med deg, jeg har aldri sagt at du tar feil. Dette er et forum for alle bilmerker, ikke bare folk med gammal golf. Folk spør, og andre folk prøver å svare. Nå gidder jeg ikke å bruke mer tid på deg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiawata Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Vanlig feil som kan foråsake dette er vakuumlekasje eller defekt ryggebryter på girkassa. Siter Hiawata Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet... Også til sannheten... Syncro'en din har et enveislager som sitter i mellom viskose koblinga og bakdiffen, det sitter der så bakhjulene kan trille fritt når viskose koblinga ikke er i inngrep(pga bensin okønonmi/holdbarhet). Når du setter bilen i revers blir enveis lageret låst ved hjelp av vakuum, slik at du får 4wd i revers. Det kan du lett sjekke nå når det glatt ute. Om det ikke slår inn kan følgende være feil, du har ikke vakuum bakdiffen, ingen strøm til bakdiffen, eller at hele driten bare har satt seg... Gidder ikke utdype mer, spør viss du vil vite mer om feilsøking. til hissiproppen: det jeg skrev er det jeg fikk vite av min lokale vw forhandler faktisk;) da ser man ka peil dem har,) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Vanlig feil som kan foråsake dette er vakuumlekasje eller defekt ryggebryter på girkassa.min ryggebryter var defekt faktisk,da fikk jeg vite hvorfor jeg ikke hadde det i revers... Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg