Gå til innhold

Bruksbil til aktiv kvinnelig student. Tips?

Ranger emnet

mustanga

Anbefalte innlegg

Hei!

Jente som skal kjøpe bil. Uerfaren med dette, så søker råd her inne.

Er aktiv og ønsker å ha en bil som er lett å frakte sykkel, stor hund, to, tre voksne mennesker, en kajak.

Det er en fordel om det er lett å rengjøre bagasjeområdet. Har sansen for stasjonsvogner og 7-setere. Kikker litt ekstra på Chrysler Grand Voyager (både kombi og 7-seter), Kia 7 seter og Peugeout 306 stasjonsvogn.

Hvilke av disse er sannsynligvis billigst i drift og mht forsikring, hvis man ser på omtrent 99-modellene?

Angående forsikring, så har jeg lest på formet her at disse tre faktorene spiller inn (?):

- Hvilke biler er sjelden innblandet i krasj?

- En bil som har lett tilgjengelige reservedeler (slik at det ikke må bestilles fra utlandet) og reservedeler som ikke koster for mye.

- Bilen må også ha en moderat effekt. Jeg har ikke behov for å gi mye gass.

Regner med å kunne bruke ca 20 000 - 25 000 på bil. Tips til andre merker og modeller jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den perfekte bil til deg, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15363994&sid=xz7cbahrvLE438009&WT.svl=Link

bare synd den er solgt da;) men dyna 100 er faen den råeste bilen jeg har sett;)

6 seter(3)

bakhjulstrekk(motoren forann) ja, det sladder;)

evig med plass(nesten)

2 tonn på planen(tror jeg)

billig.

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det stemmer som det står at du bor i utlandet og skal bruke 20nkr på 99mod? Hvis du planlegger bruke rundt 20k på en stor bil rundt 99mod her i Norge tror jeg du ender opp med noe som vil plage deg i lang tid fremover! Grand Voyager ville jeg holdt meg unna. De er ikke kjent for å være veldig driftsikre.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jente som skal kjøpe bil. Uerfaren med dette, så søker råd her inne.

Er aktiv og ønsker å ha en bil som er lett å frakte sykkel, stor hund, to, tre voksne mennesker, en kajak.

Det er en fordel om det er lett å rengjøre bagasjeområdet. Har sansen for stasjonsvogner og 7-setere. Kikker litt ekstra på Chrysler Grand Voyager (både kombi og 7-seter), Kia 7 seter og Peugeout 306 stasjonsvogn.

Hvilke av disse er sannsynligvis billigst i drift og mht forsikring, hvis man ser på omtrent 99-modellene?

Angående forsikring, så har jeg lest på formet her at disse tre faktorene spiller inn (?):

- Hvilke biler er sjelden innblandet i krasj?

- En bil som har lett tilgjengelige reservedeler (slik at det ikke må bestilles fra utlandet) og reservedeler som ikke koster for mye.

- Bilen må også ha en moderat effekt. Jeg har ikke behov for å gi mye gass.

Regner med å kunne bruke ca 20 000 - 25 000 på bil. Tips til andre merker og modeller jeg bør sjekke ut?

Gå heller høyere opp i pris... 80-90.000. jeg tror det er rimeligere i lengden.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rundt 20 lapper ville jeg heller kjøpt meg noe litt eldre i bedre stand. Mange har lett for å se seg litt blinde på årsmodell. Skulle jeg anbefalt en bil med litt størrelse til rundt 20 lapper ville jeg anbefalt deg en Mercedes E-klasse stv. Rundt 90mod. Da har du en finfin bil med bra størrelse, god sikkerhet/driftsikkerhet og stjerna på panseret! :)

Ellers må jeg legge til at jeg hadde en 90mod Nissan Prairie i fjor. Den var gullegod! Stor plass, billig i drift og gikk alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den perfekte bil til deg, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15363994&sid=xz7cbahrvLE438009&WT.svl=Link

bare synd den er solgt da;) men dyna 100 er faen den råeste bilen jeg har sett;)

Dyna 100,rå bil? Nå har jeg hørt det og...

Ville bare si at peugeot 306 som du nevnte, er en veldig liten bil med dårlig plass. Hva med en peugeot partner/citroen berlingo med bakseter? Da får du god plass og helt greie kjøreegenskaper.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er vilig å gå ned i årsmodell sier jeg bare audi 100 (c4) avant. jeg opplever en feks 1993 mod 100 mye nyere en enkelte 96-99 mod biler. audi 100 er en meget god og komfortabel bil og kjøre og meget solid, og det er jo nesten plass nokk til og flytte inn i den :P her snakker jeg av min erfaring erfaring. har hatt veldig mange av disse bilene (flere enn dem som står i avataren ja)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15518669&sid=xz7cabEDXnm562549&WT.svl=Link

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er vilig å gå ned i årsmodell sier jeg bare audi 100 (c4) avant. jeg opplever en feks 1993 mod 100 mye nyere en enkelte 96-99 mod biler. audi 100 er en meget god og komfortabel bil og kjøre og meget solid, og det er jo nesten plass nokk til og flytte inn i den :P her snakker jeg av min erfaring erfaring. har hatt veldig mange av disse bilene (flere enn dem som står i avataren ja)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15518669&sid=xz7cabEDXnm562549&WT.svl=Link

Dette kan jeg og bekrefte! Dette er skikkelig gode biler å kjøre, 2,3E går greit og bruker ikke altfor mye bensin. Det gjelder bare å finne en som er godt vedlikeholdt og ikke er grisekjørt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera er jo en mulighet da, billig og driftsikker bil.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15121034&sid=xz8ragcyiNJ167010&WT.svl=Link

Eller Ford Mondeo

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15537678&sid=xz8ragcyiNJ294083&WT.svl=Link

Bare to eksempler som spratt opp.

ikke for og kaste dritt om andre bilmerker men en kammerat av meg hadde en sånn mondis (mondeo) som vi kalte mongisen for de var ikke anet enn tull med den, kan hende han var u-heldig med den bilen men har ikke hørt mye bra om dem bilene.

og en kamerat som jobber på nissan ba meg holde meg unna primera den gangen jeg hadde lyst på de. men den saken veit ikke jeg noe om, bare sier det han sa til meg ang den bilen. hehe

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt Audi 100 og det var den mest bedritne bilen jeg noensinne har eid. Og det sier endel, jeg har hatt mange biler!

Ikke en eneste dag gikk uten at jeg oppdaget nye feil.

En kan lett finne noe negativt med alle biler. Jeg for min del hadde valgt Mondeo over Audi 100 any day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider