Gå til innhold

Vento Diesel tuning?

Ranger emnet


Volvonifør

Anbefalte innlegg

Hallo folkens..

Lurte på om noen av dere her på forumet kunne gi meg noen ideer om hva jeg kan trimme en vento med turbodiesel motor?

Er fullt klar over intercooler, turbotrykk, dieselpumpe og chipboks, men finnes det noe mer jeg kan gjøre?

Hadde vært flott med noe mer enn 75HKhttp://www.bilforumet.no/images/icons/icon10.gif

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
er nok ikke chip til denne bilen pga mekanisk insprut...juster trøkket og dieselpompa å montere ic så blir det gagni..kh racing kjører 2,0 bar å null turtalsperre...funker vilt det

 

Hvordan får jeg fjernet turtallsperren?

Tåler motoren virkelig 2.0 bar? Hørtes nesten litt mye ut selv for en dieselmotor syns jeg men:oohh

 

Takk for svar forresten:)

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ingen aning om faktisk.jeg har tdi så jeg kan ikke justere pompa en gang på min;(

han har kjørt ca 1,7 i ett år å den bilen brukes godt..har vert på banen me den og faktisk,så di motorene tåler mye..har hørt om benkin på nesten orginal tdi motor me større dyser,pompe.chip,turbo,ic sånner putt utpå motorstuff den var 299hk på hjula;)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ingen aning om faktisk.jeg har tdi så jeg kan ikke justere pompa en gang på min;(

han har kjørt ca 1,7 i ett år å den bilen brukes godt..har vert på banen me den og faktisk,så di motorene tåler mye..har hørt om benkin på nesten orginal tdi motor me større dyser,pompe.chip,turbo,ic sånner putt utpå motorstuff den var 299hk på hjula;)

 

Siden du har tdi har du vel muligheten til å chippe, men det er klart det hadde nok gjort sitt å justere pumpa litt også.. ;)

299 diesel hk på hjula hadde vært flott:thumb

Skal høre litt rundt om det med turtallsperra, pappa er bilmekaniker så jeg kan høre med han.. Skriver ned her inne hvordan man gjør det om du er interresert i å vite det også:) Dersom jeg finner det ut da... Må da være noen som vet!

Burde vel bikke 140-150 hk med 1,7 bar?

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja kor mye hk det bi veit eg ikke men neppe så mye,e jo berre 75 orginalt da....men høgt trøkk kan no va risikabelt vest motorn e gådd langt osv..den kh vntoen er gådd veldi lite

 

Burde kanskje gå dersom man overhaler motoren skikkelig eller?

Alt skal prøves:bok:

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har muligens funnet ut hvor turtallsperren sitter i TDK, dette sitter nok i pumpa..

Inne i pumpen finnes det en reguleringsstang som er forbundet med en turtallsregulator..

Denne reguleringsstangen stopper på et visst punkt pga en liten hake eller noe tilnærmet, når denne stangen stopper opp, kommer ikke turtallet høyere..

MEN dersom du filer ned denne haken litt, kan du øke maks

turtall.

På TDI sitter dette i elektronikken, det betyr at om du skal fjerne turtallsperren her må du omprogrammere elektronikken..

Men nå er det jo ikke særlig lurt å fjerne turtallsperren, dette resulterer i stor slitasje på motoren.. Og det er jo en grunn til at den sitter der.

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en hendig sak til Vento TDK/TDI på Turbofun.com

Garret TDI Oppgraderingspakke øker effekten til ca 175 whp og 340Nm.

Men da må du i tillegg ha større dyser og ny chip..

Snakket med en kar inne på Turbofun.com, han sa at de enda ikke hadde funnet noen leverandør for disse dysene.. Men den tid kommer vel ;)

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en hendig sak til Vento TDK/TDI på Turbofun.com

Garret TDI Oppgraderingspakke øker effekten til ca 175 whp og 340Nm.

Men da må du i tillegg ha større dyser og ny chip..

Snakket med en kar inne på Turbofun.com, han sa at de enda ikke hadde funnet noen leverandør for disse dysene.. Men den tid kommer vel ;)

 

no må eg begyn å spar;)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

showphoto.php?photo=9734&cat=653

 

Dette så forresten ut som en hendig sak dette også :P

 

Justerbar actuator som kan demonteres og overhales om nødvendig.

Leveres med en litt stivere fjær enn orginale actuatoren.

Kan levere med enda strammere fjær for de som vil ytterligere øke ladetrykket.

PRIS: 1490 kr.

:)

Mvh Martin

 

Vento 1.8 *Solgt

A4 1.8 Turbo *Solgt

Volvo 940, prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår