Ystei Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Hei! Har kjøpt meg et pajero cab-prosjekt med en del karosserirust. Planen med prosjektet er å lære alt som trengs for å fikse bilen, med mine forkunnskaper som ikke er alt for store. Jeg har lært meg å sveise noenlunde bra nå, men er usikker på hva jeg burde bruke på tynnplatesveisen når jeg har sveisa rust. Jeg tenker både på sveiser som ikke skal synes (gulv osv), men også skjermer og mer synlige saker som skal behandles midlertidig før lakkering. Det jeg har gjort hittil er å slipe ned så mye som mulig av sveisen med slipeskive og spraye med sinkspray. Burde jeg heller bruke en ruststopper/rustgrunning? Hva slags forbehandling (sliping, pussing, rensing), hvor mange strøk, type middel, osv... Hvordan gjør dere det? Mvh Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 fikk et tips fra en lakkerer en gang, det var å blande 10% ovatrol i bengalakk og kline på der det ikke syntes.. selv brukte jeg først syregrunning, så bengalakken med ovatrolen i og syns det ble fint :-) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg