Gå til innhold

Klima blåser kaldt selv om den står på 25 grader....?

Ranger emnet

Sandemann

Anbefalte innlegg

Hei

Skal prøve å forklare så godt som jeg kan. Har ikke noe peiling på bil. Men virker som om ikke audi vet hva som er galt heller...

Det startet med at bilen (2002 Audi 1.6 Avant, med dobbel klima) ikke startet en dag, så jeg måtte hjelpe den i gang med startkabler. Da gikk den. På kvelden da, så merket jeg at når jeg kjørte sakte eller stå rolig, så begynte det å blåse kaldt i klimaanlegg. Reiste på audi, og de konstanterte med at vannpumpa og batteriet var defekt. De skal jo ha sykt mye for å bytte dette, så jeg har en kompis som har verksted og skulle gjøre det. (til en 1/3 av prisen:-))

Så ringte han meg og sa at vannpumpa var fin, men han bytta den og registerreima når han først hadde tatt det av, plus batteriet.

Fikk ingen bilen etter at han hadde hatt litt problemer med å "lufte" klimaanlegget (tror det var det han sa:-)). Kjørte en dag, så kom det samme igjen, men kun en gang og så fungerte det bra. Snakket med Audi igjen, og de sa at jeg kanskje måtte grunn innstille klimaanlegget etter å ha byttet batteri.

Audi gjorde det, og sjekket klimaanlegget for feilmeldinger, og alt var fint sa de. Dette var om mandagen. I kveld begynte den å blåse kaldt når den sto rolig igjen, men når jeg startet å kjøre, ble det varmt, og var også varmt når jeg prøve å stå rolig igjen.

Tempen i motoren viser 90 grader hele tiden selv om det blåser kaldt....

Er det noe som har opplevd dette og har en løsning?

Mottar svar med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-)

Bare tenker, at hvis den elektriske motoren er defekt, skulle den vel ha gitt noen feilmeldinger til audi folka, som har kobla på den maskinen som sjekker sånt? Eller er dette feil, som ikke kommer opp sånn?

Hvis det hadde vært vann, hadde det ikke skjedd også når man kjørte, eller skjer det da kun når man står rolig?

Takker igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider