bosolhaug Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 ti begynte dem med lavbueskjermer og når slutta dem med det? og hvorfor dadde volvo det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 ti begynte dem med lavbueskjermer og når slutta dem med det?og hvorfor dadde volvo det? Hva i helvete er en lavbueskjerm og hva har det med Volvo 140 å gjøre? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 mener at 140 serien hadd en type framskjerm der buen var lavere og en der buen var høyere. har hørt om dette før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 noen volvo 140 hadde ca 5cm lavere skjermer framme dem hadde i alle fall i 71/72 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Hva i helvete er en lavbueskjerm og hva har det med Volvo 140 å gjøre? Sinna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Sinna? Ikke veldig. Bare vanvittig nysgjerrig på hva dette kan være. Er det en myte eller er det fakta? Eller er det bare små endringer som en følge av at 140 fikk "ny" front i 1973? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Framskjermer med lav hjulbue har absolutt noe med Volvo 140 å gjøre! De eldste bilene hadde disse, mener det var t.o.m. -71. Har slike på min -70 modell. Hjulbuen på disse er vel 5-6 cm lavere enn de på senere modeller. Er ganske ettertraktet og vanskelig å få tak i, da de rustet ganske friskt. Har sett ett par slike i bra stand gå for 4000,-. Edit: Måtte ned i delelageret og luske litt... Var visst litt tøff i mine antagelser mtp. forskjellen på buene. "Lavbuen" har 12 cm fra midten av kromlista til toppen av buen, mens den nyere typen har 8 cm. Men de 4 cm gjør sitt til at bilen ser endel lavere ut. Her er et bilde av begge typene, "lavbue" til venstre: Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Framskjermer med lav hjulbue har absolutt noe med Volvo 140 å gjøre! De eldste bilene hadde disse, mener det var t.o.m. -71. Har slike på min -70 modell. Hjulbuen på disse er vel 5-6 cm lavere enn de på senere modeller. Er ganske ettertraktet og vanskelig å få tak i, da de rustet ganske friskt. Har sett ett par slike i bra stand gå for 4000,-. Spennende! Få se bilder for pokker (ooops. To banneord i samme tråd - jeg går og vasker munnen...). Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Ikke veldig. Bare vanvittig nysgjerrig på hva dette kan være. Er det en myte eller er det fakta? Eller er det bare små endringer som en følge av at 140 fikk "ny" front i 1973? det er ingen myte skal ta noen bilder om søndag å lege ut så skal du få se åssen det ser ut, men jeg tror ikke det var i 73 for jeg har aldri sett såne skjermer med stor blinglyst (bare ombygd) bare med sånne små, trodde alle hadde hørt om lavbueskjermer til volvo jeg, som likte 140 :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Spennende! Få se bilder for pokker (ooops. To banneord i samme tråd - jeg går og vasker munnen...). det vart fart i tastature opp Flåklypa nå tenger jeg meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Bilde foreligger nu, gutta! Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 De slutta visstnok med det pga at noen klaga over at dekka subba i skjermen, og holdt på med høye buer lenge etterpå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Fytti Jesus, da lærte jeg noe i kveld også. Genialt. Hele Flåklypatoppen er i vill jubel, med sykkelreparatøren febrilsk bladende i sin velbrukte bok om Volvos personbiler fra 20-tall til 80-tall :) Da gjenstår det bare å varsle bosolhaug om at han er faretruende nær å havne i tåden "Det heter ikke..." :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Ja noe må vi få arrestert ham på! ;) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Ja noe må vi få arrestert ham på! ;) Et eller annet skal jeg finne om jeg så skal engasjere en samlet etterretningstjeneste, NSM og FSA :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg