Gå til innhold

lavbueskjermer?

Ranger emnet

bosolhaug

Anbefalte innlegg

Sinna?

Ikke veldig. Bare vanvittig nysgjerrig på hva dette kan være. Er det en myte eller er det fakta? Eller er det bare små endringer som en følge av at 140 fikk "ny" front i 1973?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framskjermer med lav hjulbue har absolutt noe med Volvo 140 å gjøre! De eldste bilene hadde disse, mener det var t.o.m. -71. Har slike på min -70 modell. Hjulbuen på disse er vel 5-6 cm lavere enn de på senere modeller. Er ganske ettertraktet og vanskelig å få tak i, da de rustet ganske friskt. Har sett ett par slike i bra stand gå for 4000,-.

Edit: Måtte ned i delelageret og luske litt... Var visst litt tøff i mine antagelser mtp. forskjellen på buene. "Lavbuen" har 12 cm fra midten av kromlista til toppen av buen, mens den nyere typen har 8 cm. Men de 4 cm gjør sitt til at bilen ser endel lavere ut. Her er et bilde av begge typene, "lavbue" til venstre:

IMG_0677.jpg

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framskjermer med lav hjulbue har absolutt noe med Volvo 140 å gjøre! De eldste bilene hadde disse, mener det var t.o.m. -71. Har slike på min -70 modell. Hjulbuen på disse er vel 5-6 cm lavere enn de på senere modeller. Er ganske ettertraktet og vanskelig å få tak i, da de rustet ganske friskt. Har sett ett par slike i bra stand gå for 4000,-.

Spennende! Få se bilder for pokker (ooops. To banneord i samme tråd - jeg går og vasker munnen...).

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig. Bare vanvittig nysgjerrig på hva dette kan være. Er det en myte eller er det fakta? Eller er det bare små endringer som en følge av at 140 fikk "ny" front i 1973?

det er ingen myte skal ta noen bilder om søndag å lege ut så skal du få se åssen det ser ut, men jeg tror ikke det var i 73 for jeg har aldri sett såne skjermer med stor blinglyst (bare ombygd) bare med sånne små, trodde alle hadde hørt om lavbueskjermer til volvo jeg, som likte 140 :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti Jesus, da lærte jeg noe i kveld også. Genialt. Hele Flåklypatoppen er i vill jubel, med sykkelreparatøren febrilsk bladende i sin velbrukte bok om Volvos personbiler fra 20-tall til 80-tall :)

Da gjenstår det bare å varsle bosolhaug om at han er faretruende nær å havne i tåden "Det heter ikke..." :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider