Aceofspades Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Mener å huske at 142 min var en 72mod. Den hadde org. monterte skjermer med lav bue. Det er vel i 73 at det kommer nye fangere,blinklys lenger opp på skjermen,dash,baklykter osv.. Men seriøst 4 lapper for to skjermer!!?? Min ble vrak etter en kollisjon, solgte de skjermene for 600 pr. stk. Strøkne var de og! Men det er over ti år siden da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 i 73 kom det helt nye typen forskjerm ja. Jeg lurer på om det er en miks av hvilket år disse med lav bue forsvant avhengig om det er 2 dørs eller 4 dørs bil Min 72mod har ikke lavbue skjermer. Det finnes faktisk også orginale framskjermer i galssfiber... Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Det var bare opp til 70 lavbueskjermen var montert. De er vanskelig og få tak i, men det er jo ikke problem og sveise dem opp igjen da og sparkle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Det var bare opp til 70 lavbueskjermen var montert. De er vanskelig og få tak i, men det er jo ikke problem og sveise dem opp igjen da og sparkle. nå tror jeg du tar feil for min volvo 142 72mod har lavbueskjermen og den er orginal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 nei det gjør jeg ikke. hvis bilen din har lavbueskjermer så er de ettermontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 nei det gjør jeg ikke. hvis bilen din har lavbueskjermer så er de ettermontert. LES FØLGENDE... det hele henger sammen med at fra og med 71 er hjulbasen forlenget med 2cm.. Med 1971 års modeller började Volvo dela upp sin 140-serie inte bara i 142, 144 och 145 utan även i "underserier" med olika utrustning och egna beteckningar. För samtliga vagnar i serien gällde att axelavståndet hade ökats till 262 cm (gamla var 260 cm), för att man skulle få plats med olika specialdäck. Samtliga bilar fick en ny kylare med 25 % större kylarea och luftspalter i frontplåten under stötfångaren. Ett nytt utförande på övre kulleden gav plats för bredare fälgar, och hjulöppningarna i skärmarna blev något större. "Basmodellerna" av 142, 144 och 145 fick behålla den gamla grillen, fick en ny enklare klädseltyp och modifierade växellådor. "de-Luxe"-vagnarna (som senare kom att kallas DL) hade fått en ny mattlackerad grill med det gamla Volvo-märket på snedden tvärs över. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 kun 69 og tidlig 70 som hadde lavskjermer org..!!!! Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maztro Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 mener det er ifra 69 till 72 det er lavskjerm om jeg ikke tar feil. Siter bad ass boys are driving bad ass toys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Nei det er fra 67 til 70. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Les da man, dette er historiske data fra 140 produksjonen. STÅR I POSTEN MIN OVENFOR!!!!!!!! DET KALLES FAKTA..... alle biler som ikke er sånn er byttet i etterkant, enten bulka, ombygd eller reparert etter rust.. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 På alle frem til 72mod. så er det jo lavt montert blinklys og ikke som på 73mod. med blinklyset i høyde med grillen. Kan ikke huske å ha sett en framskjerm med lavt plassert blinklys (->72mod.)utstyrt med høy skjermkant. Men ettersom det er lagt frem historiske fakta her nå så.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Ace: Hvis du ser på bildet jeg la ut noen poster opp, ser du en skjerm med høy hjulbue og lavt plassert blink! (den grønne) Da var vi vel enige om den saken, eller hur? Godt vi har folk som tyggern, som vet, og kommer med skikkelige fakta! edit: blinklyset er ikke synlig på bildet av skjermene, så dere får nesten bare stole på meg når jeg sier at den med høy bue også har lavt plassert blinklys... ;) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Nåh du! Stole på deg!? Den må du nok lenger ut på landet med gitt!! hehe.. Sa jeg kunne ikke huske å ha sett (etterlyste i grunn bare et bilde for å stille nysgjerrigheten min) og ikke at noen hadde feil. Jeg har jo innsett at min 72mod. ikke ble levert med lavbueskjermer org.! Selv om den var strøken aldri kræsjet og 99,9% prosent rustfri hele sin levetid,kun hadde hatt en eier før meg og det var til alt overmål en gammel dame! Kunne ikke i min villeste fantasi se for meg at hun kosmetikktrimma volvo'n sin. Men der tok jeg feil,så ille kan man altså feilbedømme folk. kan jo være at barnebarnet hennes hadde en finger eller fire med i spillet der da, han sto riktignok ikke oppført som eier av bilen. Men han hadde nok både kjørt og skrudd litt på den bilen ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Lenger ut på landet enn jeg bor, finnes det ikke internett! Hehe... Var ikke bare mynta på deg den siste der, jeg var usikker selv jeg, før tyggern kom og rydda opp! Men det er ufattelig mange biler som må ha fått bytta skjermer da. Den grønne jeg la ut bilde av f.eks, kommer fra en -69 modell. Men den er bytta, er feil farge under. Har inntrykk av at lavskjermene er mer utsatt for rust enn de senere utgavene, kanskje det er en grunn til at mange er bytta. Men det er kanskje bare fordi jeg holder på å lappe sammen mine egne om dagen... :) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg