Gå til innhold

Overhaling av motor/girkassse/bremser. Pris/hvem??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en slik liten og tøff dodge som gjerne skulle hatt en liten overhaling. Men jeg bor desverre ikke der hvor bilen står og ikke har jeg plass til den her eller. Har egentlig ikke tid el. Men jeg vil så gjerne ha bilen på veien til sommern, må få kjørt litt...

Det som må gjøres er:

Motor:

En 360 Police motor, Denne skal være overhalt, men ikke startet. Motoren har stått i 8 år tror jeg. Jeg hadde opp et toppdekslet. Der var det ikke noe olje. Det eneste som var der var noe som kan ligne på olje i litt bløt krystal form. Regner med at motoren må åpnes og renses. Nye pakkninger og slikt.

Girkasse:

727 3 trinns automat. Ikke overhalt, stått i 8 år. Antagligvis så må vel også denne åpnes for en liten sjekk. Nye pakkninger må nok til her også.

Bremser:

Her må det byttes bremse slanger/rør og overhaling av kalibre foran og trommler bak.

Alt sitter montert i bilen...

Noen som kan gi en ca pris på hva dette kunne komme til å koste. Inkl. deler og arbeid???

Er det noen her som har lyst til å gjøre det? Eller kjenner noen som driver med slikt...

mvh

Ola

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omfattende jobb å ta på seg... vet ikke om noen privat som tar på seg så mye jobb. Eneste forslaget mitt er å ta kontakt med Skaug`s servicesenter i Brummundal 62343944 de gjør det sikkert, men blir dyrt, men det kan jo hende de vet om noen som tar på seg jobben...

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre Kahrs Racing i Oslo gjør vel det meste på slike biler og motorer.

Gearkasser er det noe som heter RATS - Ringstad Automatic Transmission Service som tar seg av ;)

Tlf nr på Gulesider.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider