Gå til innhold

Hva er det med bilforumet og oljer?

Ranger emnet


KinG^KaoZ

Anbefalte innlegg

Ser det har komt enda en reklame for motorolje nå.

 

Som faktisk lover 5-15% mer effekt! Og 10-25% mindre forbruk!

 

"Motor mellomrom effekt".. "motor forsikring"..

 

Skulle likt å se dokumentasjonen på dette her, er vel strengt tatt ikke lovt til å reklamere med ting som ikke stemmer.

 

Husker det var noe slikt før også, en rød olje som skulle gi myyye effekt. Lovpriset av admins selvfølgelig :)

 

Tenkte jeg skulle nevne det, kjeder meg :P

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er gjort dyno tester på SR20DET (200sx s14) og SR20DE(P10 primera) motor med Redline olje kontra ett eller anna slag og det gikk i Redline sin favør med noen hester. uvist hvor mange dyno runs som ble gjort, så det kan jo like godt være forskjeller på dynoen?

 

Finner ikke igjen siden det står på men det ligger der ute en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. rent logisk vil I GÅSEØYNE altså "" tynn olje la motoren gli littere som DA i GÅSEØYNE altså "" vil gi mere effekt!

 

Blir det samme som å kjøre med og uten klima systemet på.. Mere motstand.. mindre effekt!

 

Men at olja i seg selv gir effekt er jo tøv.. alle vet jo salgstriks til dritt produkter!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører helix siden flaskene har Ferrari-emblemet. Dessuten kaster jeg møllkuler på tanken v/hver fylling. Har seff magnet på bensinslange og NOS oktanbooster. Luftfilter driter jeg i siden det faktisk er i veien for all fjellufta på tur inn i min supertrimmede motor. Etter at jeg så Top Gear i går vurderer jeg å teipe alle sprekker/hull i karosseriet. Noen tips? Finnes det en carbonteip? Ser for meg at jeg lett kan få noen ekstra hk på kg jeg sparer. Forresten, helium i dekkene gjør opp for ekstravekta på stålfelgene mine sant?

 

Vurderer å kjøpe en sånn elektrisk turbo, vet bare ikke helt om jeg har råd til å kjøpe 250A dynamo i samme slengen. 250A dynamo og elturbo skal visst tilsvare 1.6bar i ladetrykk. Det sier ihvertfall vennene mine.

 

Forresten, vurderer Xenonkitene det reklameres for her på forumet. Hører at de bruker mindre strøm, mindre strøm = mer effekt sant? Mye effekt kan jeg vente ved denne modden? Regner med ca 5-10hk ekstra ihvertfall. Oh, en ting til! Sånne co2-apparater. De inneholder jo syykt kald gass. Hva om jeg rigger etpar sånne i innsuget? Det må da gjøre en vanvittig forskjell! Spesielt i kombinasjon med elektroturboen!

 

Oh, bare en siste ting. Jeg ser Bosch selger blugger med quattrognist. Siden audifolk skryter av quattro hele tiden vurderer jeg teste disse pluggene. Hvis de tenner 4 ganger pr sylinder vil jeg da i teorien få 24syl sant? Men hva gjør jeg med ventilene? Må jeg borre opp flere siden jeg bare har 24v nå?

 

Takk for svar ihvertfall, dette forumet ruler!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører helix siden flaskene har Ferrari-emblemet. Dessuten kaster jeg møllkuler på tanken v/hver fylling. Har seff magnet på bensinslange og NOS oktanbooster. Luftfilter driter jeg i siden det faktisk er i veien for all fjellufta på tur inn i min supertrimmede motor. Etter at jeg så Top Gear i går vurderer jeg å teipe alle sprekker/hull i karosseriet. Noen tips? Finnes det en carbonteip? Ser for meg at jeg lett kan få noen ekstra hk på kg jeg sparer. Forresten, helium i dekkene gjør opp for ekstravekta på stålfelgene mine sant?

 

Vurderer å kjøpe en sånn elektrisk turbo, vet bare ikke helt om jeg har råd til å kjøpe 250A dynamo i samme slengen. 250A dynamo og elturbo skal visst tilsvare 1.6bar i ladetrykk. Det sier ihvertfall vennene mine.

 

Forresten, vurderer Xenonkitene det reklameres for her på forumet. Hører at de bruker mindre strøm, mindre strøm = mer effekt sant? Mye effekt kan jeg vente ved denne modden? Regner med ca 5-10hk ekstra ihvertfall. Oh, en ting til! Sånne co2-apparater. De inneholder jo syykt kald gass. Hva om jeg rigger etpar sånne i innsuget? Det må da gjøre en vanvittig forskjell! Spesielt i kombinasjon med elektroturboen!

 

Oh, bare en siste ting. Jeg ser Bosch selger blugger med quattrognist. Siden audifolk skryter av quattro hele tiden vurderer jeg teste disse pluggene. Hvis de tenner 4 ganger pr sylinder vil jeg da i teorien få 24syl sant? Men hva gjør jeg med ventilene? Må jeg borre opp flere siden jeg bare har 24v nå?

 

Takk for svar ihvertfall, dette forumet ruler!

 

 

Haha, du er helten min :thanks

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynnere olje kan gi noen ponnier i f.eks. en stor vriåtter...men ditto kortere livslengde. Mest drag-gjengen som tenker sånn.. er så mye annet som gir effekt enkelt at jeg ville ikke satset på den veien..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynnere olje kan gi noen ponnier i f.eks. en stor vriåtter...men ditto kortere livslengde. Mest drag-gjengen som tenker sånn.. er så mye annet som gir effekt enkelt at jeg ville ikke satset på den veien..

 

Det er etter det jeg har forstått en ganske vanlig måte å øke effekt (redusere friksjon) på i våre dager det, men motoren må være konstruert for den lave viskositeten mtp lagerklaringer og denslags.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår