Gå til innhold

Eksosanlegget slår inni en stang i understelle, kan jeg bruke varmeskjold mellom de?

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fjernet midtre lydemper på min Audi S6 og sveiset et rakrør som erstattning. Dette gjorde jeg i sommer og det ble festet bra med patentbånd. Nå har vintern kommet og eksosrøret har da begynt å slå nedi den stanga som går fra side til side i understellet pga alle vibrasjonene. Eksosanlegget er på oversiden av den stangen. Kan en god løsning være å legge varmeskjold rundt stanga og eksosanlegget så det ikke blir slåing og banking i hele bilen? Vil dette fungere greit? Har mekonomen varmeskjold?

Har selvfølgelig vurdert å fikse skikkelig feste, men svar heller gjerne på spørsmålet om du har et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er staget der for? Er det noe du kan sveise om, og hvis så, har du bakkeklaring nok?

Alle forslag vi kommer opp med klarer du og, alle ghettomods. Det beste vil være å feste eksosen skikkelig, alt annet vil være dårligere.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkeklaring har jeg ihvertfall ikke, er så helsikes lavt alt sammet så skraper og slår overalt.

Jeg tror røret slår nedi stanga pga. att det ene eksosrøret er litt lavere enn det andre, for det er dobbel eksos vettu..

Men har kjøpt meg ny bakpotte så jeg får vel muligens festet den skikkelig og får dratt opp det ene røret som er lavere enn det andre. Att det ene røret er lavere enn det andre er jo min feil, men om det hadde vært en mulighet å fått noe dempene materiale mellom hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du droppet et feste for eksosen eller? SIden du sier at det er din feil, sveiset du inn et rør uten feste eller sveiset du inn et rør som var lengere/annen form enn midtre lyddemper?

Siden du sier at det er dobbel eksos, råder Golf med dobbel potte-syndromet over bilen din, bare under? :P

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karosseriet er 4A. 1996 modell laget i 1995.

Jeg er 110% sikker på at eksosrøret slår nedi den stangen som går sidelengs i understellet. (den stanga ligger etter katalysator bak framhjulene) Begynte å vibrere etter snøen igår. Må nok få fikset skikkelige fester til røret der midtre lydemper satt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider