Gå til innhold

Nok en grunn til at man ikke respekterer politiet...

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Hvis du tror noen med sota baklykter får strengere straff enn én som kjører ned en person, tror jeg du også venter på julenissen..

 

hvor har du lært å lese hen? les en gang til du;)

 

eller forstår du ikke betydningen høy fjortis?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal det sies at Politiet har en egen gruppe som skal ta seg av lovverket innen trafikk. Vi kaller dem UP(Utryknings Politi)

 

I tilegg så har vi Statens Vegvesen som har tekniske kontroller.

 

En konstabel på et politi har andre oppgaver enn trafikk, somregel, som f.eks. vold, ungdum, rus osv.(det er også egne avdeliger dedikert til disse oppgaver).

 

Men, dette er jo en 9-4 jobb, som alt annet. Og de som har vakter på kveld/helger kan ofte komme fra forskjellige avdeliger.

 

Prioriteringene kan bli deretter?

 

UP - Har kontroller til alle døgnets tider, fordi det f.eks. er registrert høy fart på kveld/natt i lavere soner.

De er ute etter at kjøretøyet skal være forskriftsmessig, men til det tekniske er det Statens Vegvesen som har rett til å skrive ut bøter, politiets oppgave(siden de ikke er utdannet til å ha teknisk innsikt i kjøretøy) er å videreføre tvilsomme biler til trafikkstasjon for en yrkesproffesjonell uttalelse før bot blir utskrevet.

 

Er enig i at senk ikke er så farlig, men det er begrensninger.

 

Å kappe ei fjør på en høy personbil 1 runde er ikke farlig, faktisk heller det motsatte! Det er ikke så trafikksikkert å kjøre rundt i en båt heller. Du får lavere tyngdepunkt, for bilen kommer nærmere bakken, bedere veigrep og bilen blir stivere og mer direkte på styring.

 

Det skulle helt klart vært mer synlig politi, med mer fokus på vold, dop osv. Men det er ikke penger til alt. Trafikk er jo en måte å hove inn penger på, iform av bøter osv.

 

Har opplevd dette selv, at politiet avfeier meg på tlf fordi di enten er "opptatt" eller er i en helt annen kommune og ikke har tid, eller at di kommer, fler timer etterpå. Det er alt for dårlig! Her i trøndelag, har politiet delt på vakter over 3-4 kommuner. 20 mil mellom "start - stopp". Sykt !

 

Har også lagt merke til at Politiet på "bygda" kanskje ikke er like opptatt på senk, soting osv. som i byer. Kan ha noe med omfang av trafikk og anderledes trafikkbilde? Men laser kontroller er di eksperter på! Heller det en slossing utenfor utesteder(her er det ikke kun UP som har kontroller, men også betjeneter fra lennsmannskontoret). Da er det vakter ved pubene som må "leke" politi og vente leeenge på at det skal dukke opp noe, om det i det heletatt kommer noen.!

 

Så det er mye som kunne vært bedere med politiet, helt klart. Men lovverket har mye skyld, og politiet skal jo helst følge lovverket, selvom de selv syns det er no piss.

 

Samtidig som di som styrer politet og den enkelte stasjon burde fått mer penger og bemanning og prioritert rett, latt UP og SV få hatt rutinekontroller, og ikke alle politidistrikt skal drive noe som minner om "etnisk rensning" av, la oss si påkosta biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansi; Tenk over hvor teit din uttalelse er. Politiet dropper et gateslagsmål til fordel for trafikkontorll? Tror du virkelig de gjør det, høres det sannsynlig ut. Her ligger det mest sansynlig noe bak som vi ikke vet noe om, og dermed ikke bør uttale oss om før du vet fakta i saken.
Sett eksempler på sånt med egne øyne,skjedd flere ganger. Dog,endel av politifolkene er helt ok typer. Men det finnes også folk som ikke burde vært der..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her er en interessant forskningsartikkel basert på en doktoravhandling med 900 lydopptak av samtaler med folk som har ringt politivakta i Oslo.

 

Hvis du ringer til politiet med et problem, kan hvem du er og hvordan du klarer å legge fram saken, avgjøre hvor god behandling du får, antyder en ny norsk avhandling.[/Quote]

 

Anbefalt lesning :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så vanskelig å forstå at jeg mener at når du ikke betaler tilbake det forenklede forelegget så må du i fengesel?

 

Hvis du ikke betaler det forenklede forelegget til Innkrevingssentralen så går det til innkasso, og til slutt blir det trekk i lønn/trygd/sparepengene..

Det vet jeg fordi jeg fikk trekk i lønn 16mnd etter forelegget ble utskrevet da Innkrevingsenstralen hadde sendt giroene til feil adresse:knob:

 

Her er en interessant forskningsartikkel basert på en doktoravhandling med 900 lydopptak av samtaler med folk som har ringt politivakta i Oslo.

 

 

Interessant artikkel, kjenner igjen mange av situasjonene som beskrives..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår