Gå til innhold

Nok en grunn til at man ikke respekterer politiet...

Ranger emnet

Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Det virker som om dere drar alle under en kam, har en politimann gjort en feilvurdering har alle gjort det. Politimenn er tross alt vanlig mennesker de også, og det er menneskilig og gjøre feil en gang i blant. Så hvis du fokuserer bare på de feilene de gjør, er det ikke så rart du får ett negativt inntrykk av politiet.

Akkurat det har du helt rett i, problemet er at det må gå begge veier. Hvis en 18 åring sklir i grøfta på vinteren har han unnlatt å sikre bilen mot å gli, og får således straff for det. Hvis en 50 åring gjør det er det et hendig uhell. Hvorfor? Fordi 18 åringen sikkert har kjørt fort. Fordi det gjør alle 18 åringer i flg politiet.

Hvis du kjører med nær og tåkelys koster det deg 2000 kr, hvis politiet gjør det er det en beklagelig feil som alle mennesker gjør.

Hvis du svarer i mobiltlf mens du kjører er det dyrt, hvis politiet gjør det er det en glipp.

Så lenge de aller aller fleste politifolk ikke skjønner at det er menneskelig å feile uten å bli straffet for det, kan de heller ikke forlange at andre ikke bryr seg når de gjør feil

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis jeg skal anmelde politiet for mobilbruk? skal jeg da ringe til den lokale politistasjonen?

bruker sjelden blinklys også, så jeg regner med at dem stiller likt mht veitrafikkloven som andre borgere når det gjelder sånt.

Dem er nøye på oss, da får dem tilbake:) verre enn det er det ikke.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen politifolk som feilparkerte her noen uker tilbake.. Dama som satt igjen inni så veldig lite happy ut mens gutta var ute og kjøpte kebab. Digg å se purk med dårlig samvittighet :)

SEFO må byttes ut, hjelper ikke å klage før noe helt uavhengig tar over.

Så lenge de aller aller fleste politifolk ikke skjønner at det er menneskelig å feile uten å bli straffet for det, kan de heller ikke forlange at andre ikke bryr seg når de gjør feil

Det å ta opp mobilen er jo som oftest en liten glipp, men vi blir bøtelagt for det. Politiet kunne bøtelagt hverandre, så kunne vi sett hvor lenge det hadde fortsatt å glippe for dem.

Politiet i Norge er virkelig ikke så ille som folk vil ha det til. Jeg er alltid litt smånervøs når jeg snakker med dem, men det er fordi purk er purk. Vi må bare få kastet SEFO og erstattet det med noe bedre, da har ikke den gjennomsnittlige politimann så lett for å beskytte seg lengre.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, politiet i Norge er ikke så ille, men de verste uitskuddene er jo dem man kommer borti, fordi de henger seg opp i bagateller hver gang. Å bli stoppa i en rutinekontroll er sjelden noe problem, men når man blir tatt av laser i 64 km/t i 60 sona kl 04:30 midt i uka ,som en kompis ble forleden, er det sjelden de skikkelige folka du møter på, men de som skal vise hvem som har makt.

Og da sitter man igjen med inntrykket av at politiet er dritt. Skikkelige politifolk gjør jobben sin etter beste evne, og utgjør således ikke noe "problem" for den vanlige mannen i gata.

Men når mannen i gata så blir tatt i 64 i 60 sona midt på natta får man et dårlig inntrykk av politiet. For de skikkelige politifolkene stiller seg ikke opp med laser på en øde landevei midt på natta, dermed er det utskuddene som folk kommer i kontakt med

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er jo livsfarlig med et par cm senk(som skjer etter en del år med gamle fjærer uansett). Selvfølgelig er det opp til dem hva dem prioriterer? hvor kort tenker du?

Blir jo faktisk BEDRE kjøreegenskaper med senkefjærer+stivere dempere. Det skjønner ikke dem.. aldri er det farlig med lav bil, sålenge det ikke subber SKIKKELIG er det bare bra. Selv om det er ulovlig ifølge klovnen som har funnet på den regelen, så er de ikke NØDT til å stoppe en bil som er et par cm lavere eller mangler et lys(blei stoppa sjøl med et manglende parklys, gikk greit da jeg forklarte at resten av lysa funka+viste han det) Det er 4-5 p-menn jeg veit om som er greier og IKKE helt nazier. Dem prioriter riktige ting og holder orden/trygghet i området. Det er kjempebra, problemet er de maktsyke og veit-best-politimenna... for all del, men problemet er de andre som skal gjøre samfunnet "tryggere" ved å gi bot på sota baklykter(som lyser nesten like godt som originalt) o.l

hva er vitsen med å væra sjuk i hue?! Går an å tenke øøørlite grann før dem kaster ut noen lapper med noen sifre på;)

skal garantere det finns folk som ikke veit sjøl at dem kjører sjøl med noe ulovligheter.

Tenk deg følgende:

Student som kjører en bil med bråke-eksos, senk og mangel på noe andre småting, får glatt 5000-7000kr i bot, han bor borte pga lang vei fra hjemmet til skolen, han får bota og sier at han skal studere i framtida i USA. Han sier til Politiet at han ikke visste om det(de tror ikke på det) og gir han bot.

Han har ikke råd til å betale(har uflaks) og må inn de dagene fordi han ikke hadde råd til bot.

Det får han på rullebladet og kommer seg ikke videre i studiene i USA.

Hvis du er menneske, så gir du han heller en kontrollapp som viser at han må på teknisk og ber han dra hjem(evt følger han et stykke på vei hjem) Alt annet er sjukt.

De gamle foreldra mine sier seg enig, sier jo litt. Fattern er motstander av lav bil+lav profil, når HAN er enig, så sier det meg i hvertfall en ting.

Du får ikke bot og rulleblad, du får et forenklet forelegg. Og nei det er ikke livfarlig med litt senk, ikke er det ulovlig heller, men man må godkjenne det slik at det ikke blir gjort farlig, men vinkelsliper f.eks. Er det så vanskelig å forstå? Har man ikke råd til å senke skikkelig så er det ingen som tvinger de. :)

Når man er 18år så har man faktisk en prøveperiode på 2 år.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke bot og rulleblad, du får et forenklet forelegg. Og nei det er ikke livfarlig med litt senk, ikke er det ulovlig heller, men man må godkjenne det slik at det ikke blir gjort farlig, men vinkelsliper f.eks. Er det så vanskelig å forstå? Har man ikke råd til å senke skikkelig så er det ingen som tvinger de. :)

Når man er 18år så har man faktisk en prøveperiode på 2 år.

er det så vanskelig å forstå at jeg mener at når du ikke betaler tilbake det forenklede forelegget så må du i fengesel?

for min del går det greit. Men er jo 6000kr for senkesett til 123n min godkjent i vognkortet på 30mm...ikke alle som er villig/har råd til å betale det da...

spørs hvor mye du kapper om det er farlig, du har aldri gjort det før. Derfor mener du det er farlig som de fleste...

kapper du vekk halve fjøra så begynner det å bli farlig,spørs på åssen bil du gjør det. Mercedes-fjærer har sånn spenn at det ikke er farlig med noen runder.. Men verre med andre biler.

Ikke er det spesiet lurt heller, men du skjønner hva jeg mener regner jeg med. Hvis du skal ha ned en bil, så er det ikke alle som er villige til å betale 6000kr for 30mm senkesett på en bil.

Men den tid er over for MIN del..

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, er jo klart alle litt oppi åra syns det er bedre med straff for dem med sota lykter enn at en gamal kar kjører meier ned noen unge.. er liksom ikke så farlig da.

Hadde respekt for dem fram til jeg fikk lappen, der stoppa det. Har ikke gjort meg noe personlig, men har jo fått med meg litt.

For å ha sagt det, det er ENKELTE jeg respekterer, men når sota baklykter er viktigere enn høye fjortisar, da ler jeg av dem.

Men gamlingane sier seg vel enig, siden det ikke angår dem...

Verste er nazi'ne i Notodden.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de litt eldre og erfarne har et litt mer nyansert syn

Jeg vil vel ikke kalle meg eldre, men vil likevel påstå at jeg har en mer nyansert blikk på ting. Det er faktisk lov å tenke litt selv. (husk også at media innrømmer å overdrive ting for at det skal virke mer spennende)

biring, sorry, men du fremstår som en enøyd tulling som kunn ser svart/hvit. Er vel blitt tatt en gang og selv om du faktisk gjorde ulovlig, bærer du nag mot alt som heter politi…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider