Gå til innhold

Mitt Tamiya Scania R620 Highline Prosjekt

Ranger emnet


torslett

Anbefalte innlegg

Har en JCB til og 2 John Deere traktore ståandes som skal bygges om.. Det er egentlig leketraktorer som du får kjøpt på de fleste ringo butikker.. merket er Bruder.. Tror der er Massey Ferguson også :)

 

Når maskintralla er ferdig får jeg nok til å svinge.. der er den bare lagt oppå, der er ikke kingpin på. Om du ser godt etter så ser du at den fremste delen er kappet av.. holder på å forlenge 5cm der...

 

1/4 skalaen er tøff... Men for stort å iallefall for dyrt å holde på med i mitt tillfelle :p Synest 1/14 skalaen er en grei skala å holde på med :)

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten update da :)

 

DSC01082.jpg

DSC01081.jpg

Kompisen min sin.. Han greier ikke å bestemme seg for om han skal ha tandem eller pusher.

 

DSC01084.jpg

Breie framdekk

 

DSC01086.jpg

Satte sammen girkassa i dag.. Her er den sammen med motoren.

 

DSC01087.jpg

Inni girkassa.. 3 gir fram å 3 gir bak :)

 

DSC01088.jpg

Litt kraftigere motor.

 

DSC01096.jpg

Ganske bra størrelse på det.

 

DSC01097.jpg

Bilen min å trucken :)

 

DSC01103.jpg

 

DSC01111.jpg

Mange ville fantasier :p

 

DSC01113.jpg

Litt av bilparken...

 

DSC01114.jpg

Å den kommer til å bli ganske mye større! Har en del prosjekt på lur ;)

 

DSC01116.jpg

Godbilen :D

 

Det var alt for denne gang :) ble jo litt hehe

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare drift på de 2 bakre akslingene.. Men har forhjulakslinger med drift liggende også.

 

JCB'en skal bygges kraftig om. siden den egentlig ikke er radiostyrt så må den plukkes fra hverandre bit for bit og lages ny ramme.. Bilder kommer av det senere :)

 

Har du tenkt på om du skal ha laster, kraftutak bak og/eller framme. Skal du ha trekkstenger framme/bak.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare en ting å si her:

FY FLATE (SENSUR) A RÅTT. har selv tenkt på å gjøre noe lignanes men lagt det på hylla grunnet kostnadene. tjener ikke så mye som lærling :S. men fin jobb på KING OF THE ROAD

 

Jo takk :) Bare å hive seg på.. Er sinnsykt morsomt :) Mye som står igjen.. Gleder meg til å få farge på den!

 

Har du tenkt på om du skal ha laster, kraftutak bak og/eller framme. Skal du ha trekkstenger framme/bak.

 

Rekner med det er JCB'en du tenker på nå ? Det er ikke mitt prosjekt, så er ikke helt sikker på om det blir lastere og slikt.. Men han skal lage en henger iallefall. Tror de ble krokløft på den så han kan ha diverse greier bak på der.. Mer info kommer om den når planene er i boks :)

 

Dette så sinnsykt arti ut.:D Første gang jeg ser noe sånt

Hvor kan man kjøpe sånne fra, og følger at av ting man trenger med vist man ikke har noe fra før?

 

Artig er de og! bare å invistere;) Når du kjøper Tamiya Kit'et så følger det med bilen, girkasse og motor. Resten må en skaffe selv.. Her trenger du En kontroll.. mottaker til bilen, servo for styring, servo for gir. Det er det du må ha for å kjøre den.. Skulle vel helst hatt en fartskontroller også, viss ikke så går den sinnsykt fort i forhold til skalaen å de vil bare se domt ut. Så Det koster å ha en hobby :)

 

En kan også kjøpe lys kit, en modul som lager alle lyder, som motor, fløyte, luft når bilen bremser osv. Kan også lage til servo som løyser svingskiva, slik at du ikke trenger å gå bort til bilen for å løyse hengeren.

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår