Gå til innhold

Mitt Tamiya Scania R620 Highline Prosjekt

Ranger emnet


torslett

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

registrer deg på radiostyrt.no forumet og norcc.com forumet for tips og ideer. det er lastebil del på begge forumene

 

Fant desse foruma på fredag, å har registrert meg på Radiostyrt. Kommer nok til å registrere meg på norcc også.

 

Jeg og Supertux fikk montert og kjørt litt i dag.. men det ble ikke tandem trekkern :D

 

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=3fQ3_15GoiA&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=3fQ3_15GoiA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Det ble min!! :D

 

Var kjempe morro og ble mer gira på å få bilen helt ferdig nå.. Vi brente en fartsregulator som sikkert ikke tålte spenningen på batteriet, så her må de til med litt sterkere regulator.

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftigt! hvor kan du få kjøpt sklike byggesett?

 

Fattern laga gravemaskin han, ikke sånn kjøpe sett. Laga det meste selv, brukt diverse motorer og pumper for å få det til. Laga beltene, ventilene, de hydrauliske sylindrene selv osv :)

Er ikke sikker på størrelsen på den.

Noen bilder:

DSC00944.jpg

DSC00943.jpg

DSC00942.jpg

DSC00941.jpg

 

Har også en mobilkrane som han mekker litt på sånn avogtil, men gjort lite pga mye annet å fordrive fritiden på.

DSC00940.jpg

DSC00939.jpg

Bare si i fra om du vil at jeg skal fjerne innlegget fra topicen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftigt! hvor kan du få kjøpt sklike byggesett?

 

Fattern laga gravemaskin han, ikke sånn kjøpe sett. Laga det meste selv, brukt diverse motorer og pumper for å få det til. Laga beltene, ventilene, de hydrauliske sylindrene selv osv :)

Er ikke sikker på størrelsen på den.

 

 

Har også en mobilkrane som han mekker litt på sånn avogtil, men gjort lite pga mye annet å fordrive fritiden på.

 

Bare si i fra om du vil at jeg skal fjerne innlegget fra topicen din :)

 

Går bra det.. Hva og hvordan lagde han belta ?

 

Byggesettet kjøpte jeg av supertux, som kjøpte dette på ebay.

Kan også kjøpe dette på http://www.rcbutikken.no blandt annet :)

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fant fram noen aluminiumsplater som hadde noen spisse strimler på seg. Vet ikke helt hva de heter.

Skjerte de i strimler (i vinker på hver side slik at de la seg oppå hverandre når de lå attmed ennannen) og skjerte de opp på nytt, borra to hull i hver bite.

Så hadde han et kjede han hadde sveist ei plate på, kappa plata opp i biter da den var sveist fast i kjedet, borra og gjenga hull i platebitene og skrudde aluminiums bitene på.

Litt vanskeligt å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjettingene var råe...! Er det diffsperre på denne trekkeren din? Slik du kan koble inn og ut selv..? Eller er det bare vanlig rc-bil opplegg? :p

 

Omegamann, den gravemaskinen var rå.. Har du noen filmer med saken i auksjon?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at fleire som driv på med slikt kjem med bilete og filmar. Den gravemaskina var berre rå! Du må spør kva skala den ca. er i?

 

Bakakselen er ein heilt vanleg diff, du får sperre, via servo, eller litt billigare brems via litt tjukkare olje, eller noko anna fyll inni diffen. Beste er så klart av og på sperre, men det koster ca 500 kr ekstra å bygge om. Utstyr til slikt får vi fra tyskland.

 

Alle bilane eg har tatt inn til Noreg har eg henta fra stellamodels.net. Dei har litt lite på lager til tider. Deler får vi fra Doc Gear (Der Getriebedoktor) http://www.der-getriebedoktor.de/shop2/index.htm, eller diverse ebay shops, som "Joe's Truck Stop" og "Seilers Modellbau". Leiter etter ein bedre og billigare plass, så kom gjerne med tips om nokon har.

 

Tor? Du lager 6 stk kjetting du til prosjekt "MAN 6x6" ?? he he :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden oppdate her.. Har skjedd MYYYYE!!

 

Har kjøpt enda en bil, og den har jeg gjort ferdig :D

Kjøpte den med en kar på finn.no.. fikk den ganske så billig

Det har kostet meg ca 6000,- for å få denne kjørbar med radioutstyr og alt...

 

Bilder ?

 

007.jpg

Den nye bilen var en slags jubileums utgave som var hel chrommet :s ikke noe pent

 

018.jpg

 

020.jpg

 

009-1.jpg

Montering...

 

012-1.jpg

 

009-2.jpg

Bilen ferdig :D :D

 

I dag har jeg lagd Ice Road Truckers i RC versjon :)

 

042.jpg

 

030.jpg

 

029.jpg

 

Der var også en som kjørte ett DIIIIGERT modellfly!

001.jpg

 

012.jpg

Flink var han og.. Han har drevet med det i flere år..

 

 

 

 

Kos dere :D

Mvh

Tor-Erik Slettvold

_______________

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår