Banned Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Hei. Rundt halv fire onsdag ettermiddag var jeg ute på prøvetur med en 05 Volvo XC70. Jeg er mekaniker av yrke og kjører stort sett den samme ruten hver gang. På denne ruten ble det i år satt opp en fotoboks i en 50 sone, pga denne fotoboksen har jeg funnet det passende å teste cruise-control på dette strekket. Farten på cruise-controlen ble lagt inn mellom 40-45km/t. Vel, denne fotoboksen blinket altså. Jeg reagerte jo på dette og ringte trafikk etaten, når jeg prøvde å forklare problemet, ble jeg med engang avbrutt og fikk konstatert at dette var min feil og det var umulig at fotoboksen var programert feil. Følte altså at jeg ikke ble hørt, og ikke fikk sjangse til å forklare min side av situasjonen. Noen som har vært borti lignende og har noen tips til hva jeg bør gjøre? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Hvor mye målte de deg i da?? sikker på speedometeret ikke er feil? Jeg kjørte en 07 modell bmw 118 diesel i helgen som var den viste nesten 10 km/t feil mellom 70/80 km/t. men den viste for lite heldigvis da så hvis du kjørte i 80 lå du bare i 72 ell no Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Klag hvis du får bot i poste. Får du ikke medhold finner du fram salongrifla og gir den en karamell. På Evje er det en fotoboks som har blitt rast 3 ganger nå, og det tar flere uker før de får satt opp ny boks, samt hver boks koster 400K hvis ikke jeg husker feil. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Klag hvis du får bot i poste. Får du ikke medhold finner du fram salongrifla og gir den en karamell. På Evje er det en fotoboks som har blitt rast 3 ganger nå, og det tar flere uker før de får satt opp ny boks, samt hver boks koster 400K hvis ikke jeg husker feil. fint at skattebetalernes penger går til et godt formål i Kristiansand da ;) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Samme tenkte jeg, får reparert noen veier for 400k.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 På en måte er det bedre, enn at de går i korrupt U-hjelp. Hvem produserer egentlig fotoboksene? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banned Skrevet November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 traffiketaten har ikke mottat bildet enda etter det jeg ble opplyst, så var farten sier på bilde er uvist. Selvsagt kan speedoet vise feil, og det skal jo forsåvit vise en vis prosent feil til en hver fart. Men å vise 10/15kmt i 40-50km/t tror jeg er litt mye. Skal ringe igjen i morgen eller mandag og få snakket med en annen person Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Med f.eks en gps kan du jo måle farten hvis du har eller kan få lånt det. Når det har vært feil tidligere har det vel pleid å være håndholdt laser, men ingenting er feilfritt. Å bevise det kan jo være verre… Men ville først og fremst forsikret meg om at måleren i bilen var riktig. Dersom denne viser såpass feil skal ikke du påta deg ansvaret. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 På en måte er det bedre, enn at de går i korrupt U-hjelp. De gir ikke mindre til u-hjelp selv om fotoboksene i nedre setesdal blir herpa jevnlig. Det blir bare dyrere for skattebetalerne. Så _evje_ , ro ned fletta og ta deg en snadderloff på tiptop istedet :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 De ser på plasseringen av bilen iforhold til streken på asfalten. Hvis plassering stemmer med farten boksen målte kommer du ingen vei... Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 I denne saken kan du slappe helt av. Stol på meg, jeg jobber ved ATK-kontoret på Hustad. Saken er at når vi får inn et bilde fra et ATK-punkt, så sjekker vi det mot bilde av kjøretøyets eier og nærmeste familie (inkl registrert samboer). Disse bildene henter vi fra passregistrert og førerkortregisteret. Ved vellykket identifisering sendes etterhvert FF (forenklet forelegg) til vedkommende. Bileier får ikke vite noen ting. Finner vi ikke noe bilde som passer med sjåføren, så oversendes saken til politiet for etterforskning. De vil kontakte bileier for om mulig å identifisere bilføreren. Men av tidshensyn gjelder dette bare særlig grove overtredelser av fartsgrensen. Så hvis du har kjørt bare litt for fort, så vil du trolig slippe unna. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 skulle dette bli ett stort problem er jeg sikker på att vist du er naf medlem eller lignende får du juridisk hjelp. og du kan sjekke spidometere på biltilsynet eller (kansje hos naf?) vill det vise noen feil på spidometere kan du bruke dette som bevis på at du ikke kunde vite om denne "miss visningen". og vist du prøve kjørte bilen for bilforhandler og bilen var "ny" burde di sørge for att riktig dekk dim. er satt på. vist ikke vill spidometere vise feil. og da kan du jo eventuelt få dem til og betale. vist det ender med att du får bota. Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi90coupeTJ Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 da klager mann som faen seff. jeg kjørte selv alt får fort i en box å ble knipset. men aldrig hørt noe mer fra dem. så trenger vel fårsovet ikke bry deg før du hører noe mer fra dem Siter T.J er T.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmermann Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Fotobokser er noe svineri. Brutaliseringen av rettssystemet og den økende tendensen til bruk av "storebror ser deg" teknologi til å overvåke befolkningen er en skam, og et hån mot de som har sloss og gitt sine liv for vår frihet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg